دوشنبه 3 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برادر انور حسين‌پناهی: برای سرنوشت برادرم به دستگاه قضايی نامه نوشته‌ايم


آژانس کُردپا: بنابه يک منبع مطلع از داخل زندان مرکزی سنندج، نُه روز قبل "انور حسين‌پناهی" احضار و تاکنون از سرنوشت وی اطلاع دقيقی در دسترس نمی‌باشد.

آژانس خبررسانی کُردپا به منظور اطلاع‌رسانی از وضعيت اين زندانی سياسی کُرد تماسی تلفنی با بردار وی برقرار نمود و در اين ارتباط "رامين حسين‌پناهی" ضمن تأييد خبر انتقال ناگهانی بردارش به مکان نامعلومی، گفت: از صبح روز بيست‌وششم شهريورماه که انور توسط مسئولان زندان مرکزی سنندج احضار شد تاکنون خانواده‌ی ما هيچ اطلاعی از سرنوشت وی نداند و ما کاملاً نگران اين موضوع هستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يک فرد آگاه از زندان سنندج تأکيد کرد که انور حسين‌پناهی در روز يک‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته از سوی مأموران اطلاعاتی حکومت اسلامی ايران احضار گرديده و بعد از آن به داخل بند برگردانده نشد.

خانواده‌ی حسين‌پناهی طی نُه روز اخير برای اطلاع از سرنوشت فرزندشان به اداره‌ی اطلاعات شهرهای سنندج، قروه و دهگُلان مراجعه کرده‌اند ولی آنان از سرنوشت انور اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.

رامين حسين‌پناهی برادر انور حسين‌پناهی در ادامه‌ی گفت‌وگوی تلفنی با آژانس کُردپا، اظهار داشت: نامه‌ای از سوی خانواده‌ی حسين‌پناهی خطاب به دستگاه قضايی حکومت اسلامی ايران نگارش گرديده و به زودی تسليم اين نهاد حکومتی خواهد شد.

وی در پايان از مجامع بين‌المللی مدافع حقوق‌بشر و شخصيت‌های متنفذ خواست که برای آزادی اين زندانی سياسی کُرد تلاش جدی نمايند و خانواده‌ی حسين‌پناهی را از نگرانی نجات دهند.

چند روز قبل خانواده‌ی حسين‌پناهی با انتشار اطلاعيه‌ای مراتب نگرانی خود را از سرنوشت انور ابراز نموده و از مجامع حقوق‌بشر خواستند که برای رهايی اين زندانی سياسی اقدامی موثر انجام دهند.

خانواده‌ی حسين‌پناهی اواخر پاييز سال گذشته طی نامه‌ای سرگشاده به احمد شهيد خواستار رسيدگی به وضعيت نامطلوب انور زندانی سياسی کُرد شده بودند.

انور حسين پناهی آبانماه سال ۸۶ دستگير و به اتهام همکاری با يکی از احزاب کُرد مخالف حکومت اسلامی ايران به ١٦ سال حبس تعزيری محکوم شده است.

وی متأهل و دارای دو فرزند می‌باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016