یکشنبه 9 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با موافقت وزير نفت بزرگ ترين پيمانکار نفتی کشور ممنوع‌المعامله شد

مهر ـ با ارسال نامه‌ای به بيش از ۵۰ شرکت تابع وزارت نفت و برخی از شرکت‌های نيمه خصوصی صنعت نفت، شرکت "الف- سين" به عنوان يکی از بزرگترين پيمانکاران نفتی کشور ممنوع‌المعامله شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، با موافقت وزير نفت، مدير امور حقوقی و قراردادهای شرکت ملی نفت ايران با ارسال نامه‌ای به بيش از ۵۰ شرکت تابع شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، صنايع پتروشيمی و شرکت ملی پالايش و پخش فرآورده‌های نفتی انجام هرگونه معامله با شرکت پيمانکاری و سرمايه گذاری "الف – سين" را ممنوع کرده است.

در اين نامه که رونوشت آن به مديران عامل، حقوقی، قراردادها و کميسيون مناقصات بيش از ۵۰ شرکت اصلی نفت، گاز، پالايش و پخش فرآورده‌های نفتی و پتروشيمی ارسال شده، تاکيد شده است: انجام هرگونه معامله با اين شرکت تا اطلاع ثانوی ممنوع است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين در پيوست اين نامه تاکيد شده است: انجام معاملات و يا امضای قرارداد با مدير عامل، اعضای هيات مديره، شرکتهای تابع سرمايه گذاری و صندوق بازنشستگی تابع اين شرکت حتی در استان‌ها هم ممنوع است.

اين شرکت پيمانکاری از ابتدای آغاز دولت دهم تاکنون چندين قرارداد بزرگ چندين ميليارد دلاری با شرکت‌های مختلف تابع وزارت نفت امضا کرده، ضمن آنکه شرکت "الف – سين" يکی از شرکتهای پيمانکاری تابع يکی از بانک‌های بزرگ کشور است.

پيگيری‌های خبرنگار مهر حاکی از آن است که علت اصلی قرار گرفتن نام اين شرکت در ليست سياه صنعت نفت عدم تسويه حساب يک قرارداد خريد ميعانات گازی و نفت کوره بوده است به طوری‌که پيش بينی می شود عدم پايبندی به تعهدات قراردادی منجر به زيان حدود ۱۷۵ ميليون دلاری به منافع ملی شده است.

در اين راستا، تاکنون تعدادی از مديران ارشد، معاونان وزير نفت و مديران عامل برخی از شرکت‌های تابع وزارت نفت به سازمان بازرسی کل کشور و تعدادی از دستگاه‌های نظارتی احضار و مورد بازجويی قرار گرفته‌اند.

نکته قابل توجه آن است که در اعلام ممنوع المعامله شدن شرکت " الف – سين" رونوشتی هم به تعدادی از شرکت‌های خصوصی صنعت نفت که دولت سهم کمی در آنها دارد همچون حفاری شمال، تعدادی از پالايشگاه ‌های خصوصی نفت و شرکتهای پتروشيمی ارسال شده و از اين شرکتها هم خواسته شده با اين شرکت مذکور هيچگونه معامله‌ای نکنند.

به گزاری مهر، در سه سال گذشته قراردادهايی به ارزش تقريبی ۴ ميليارد دلار برای ساخت و توسعه ۲ پروژه عظيم گازی، توسعه يک ميدان گازی به ارزش تقريبی ۶ ميليارد دلار و ساخت يک مجتمع پتروشيمی به اين شرکت با حضور مسئولان ارشد صنعت نفت واگذار شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016