جمعه 14 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پس از نفت، گاز ایران هم در نشست اتحادیه اروپا تحریم می​شود؟

دیپلماسی - تنها 10 روز دیگر تا برگزاری نشست اتحادیه اروپا زمان باقی است. نشستی که برنامه هسته​ای ایران را در دستور کار خود دارد.

به گزارش خبرآنلاين، از يک ماه پيش تا کنون رسانه​هاي اروپايي و آمريکايي بر اين طبل کوبيده​اند که اين نشست، گامي ديگر براي اعمال تحريم​هاي بيشتر عليه ايران برخواهد داشت. آخرين نمونه از اين دست، گزارش رويترز است که از اعمال ممنوعيت واردات گاز ايران به اروپا خبر داده است.

اين درحالي است که تصميم اتحاديه اروپا براي تحريم نفت ايران از تيرماه امسال، قيمت نفت در بازارهاي جهاني را افزايش داده است. اين اقدامات در حالي براي افزايش فشار عليه ايران درباره برنامه هسته‌اي کشورمان در دستور کار قرار مي​گيرد که مقامات ديپلماتيک و هسته​اي کشورمان بارها و بارها بر صلح آميز بودن فعاليت هسته​اي ايران تاکيد کرده و هيچ دليل متقني دال بر غيرصلح آميز بودن فعاليت ايران از سوي اين کشورها و آژانس بين​المللي انرژي اتمي ارائه نشده است.

با اين حال ديپلمات‌هاي دولت‌هاي عضو اتحاديه اروپا تدوين بسته جديد تحريم‌ها عليه ايران با هدف تصويب رسمي آن در نشست وزيران امور خارجه در تاريخ 15 اكتبر در لوكزامبورگ را آغاز كرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در حالي رويترز از تصميم به تحريم گاز ايران در بسته انرژي، با حمايت دولت‌هاي بزرگ آلمان، انگيس، فرانسه، خبر داده است که 13 مهرماه نيز خبرآمده بود که سه کشور انگلستان، آلمان و فرانسه در یک نامه محرمانه به 27 عضو اتحادیه اروپا اقدام به انتقاد و تهدید به تحریم‌های بیشتر علیه آنچه عدم شفافیت در برنامه هسته‌ای کشور عنوان شده، پرداخته‌ بودند. {اينجا}
آنگونه که ايسنا به نقل از رويترز نوشته است: دولت‌هاي اروپايي و آمريكا به دنبال راههاي جديدي براي تحت فشار گذاشتن ايران براي عقب نشيني از برنامه هسته‌يي خود هستند. تحريم‌هاي كنوني سرمايه گذاري در بخش گاز ايران را شامل مي‌شود اما به طور مشخص واردات را غير قانوني اعلام نمي‌كند.

گفتني است يونان و بلغارستان دو كشوري هستند كه در جايگاه اول دريافت گاز از طريق تركيه قرار دارند. يك ديپلمات گفت كه جزييات درباره اينكه اين اقدام بر آنها چه تاثيري خواهد گذاشت بايد مشخص شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016