دوشنبه 17 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست جديد شورشيان سوری برای آزادی زائران ايرانی

ايسنا ـ شورشيان سوری شرط جديد خود را برای آزادی گروگان‌های ايرانی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گردان البراء وابسته به گروه تروريستی موسوم به ارتش آزاد سوريه که بيش از دو ماه پيش، تعداد ۴۸ تن از زايران ايرانی را در سوريه ربوده بود، اعلام کرد که اين گردان مهلت اعلام شده خود به ايران را در خصوص شهروندانش، برای "مدت کوتاهی" تمديد می‌کند تا به اين ترتيب زمينه را برای مذاکره فراهم کند.

اين گردان که متشکل از معارضان سوری است پنجشنبه گذشته در ويدئويی اعلام کرد که بعد از پايان مهلت دو روزه‌اش، گروگان‌های ايرانی را خواهد کشت. آنها در اين نوار ويدئويی خواهان عقب‌نشينی از ناحيه الغوطه شده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين گروه روز گذشته با انتشار تصاوير جديدی از گروگان‌های ايرانی بر روی اينترنت اعلام کرد که در پاسخ به ميانجيگری برخی کشورهای عربی، مهلت تعيين شده را به منظور مبادله گروگان‌های ايرانی با زندانيان دربند زندان‌های سوريه تمديد می‌کند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی شبکه الجزيره، در اين تصاوير يکی از گروگان‌های ايرانی اعلام کرد که همه آنها خوب هستند و ارتش آزاد سوريه رفتار خوبی با آنها دارد.

او هم‌چنين از دولت ايران خواست تا بدون اينکه زمان را از دست بدهد مجدانه برای آزادی آنها تلاش کند.

در همين حال عبدالباسط شمير، فرمانده گردان البراء در گفت‌وگو با شبکه الجزيره بيان کرد که مهلت تعيين شده به ايران را برای مدت کوتاهی تمديد کرده است تا زمينه برای گفت‌وگو فراهم شود.

وی ادامه داد که تمديد مهلت اعلام شده در پاسخ به درخواست ميانجيگر عرب بوده و برای مدت کوتاهی خواهد بود و بعد از آن اين گردان "اقدامات مناسب" را انجام خواهد داد.

شمير افزود که ميانجيگران عرب خواستند تا اجرای تهديد متوقف شود تا زمينه برای گفت‌وگو و ايجاد راهی برای آزادی زندانيان در بند نظام سوريه فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری داشجويان ايران (ايسنا)، خبرگزاری رويترز روز گذشته اعلام کرد: نخست‌وزير قطر، متحد اصلی شورشيان سوريه از آن‌ها خواست به کشتن زائران ايرانی که حدود دو ماه قبل در نزديکی دمشق گروگان گرفته شدند، مبادرت نورزند.

اين خبرگزاری گزارش داد: شيخ حمد بن جاسم آل ثانی، نخست‌وزير قطر روز يک‌شنبه در پی در خواست ايران، ‌برای آزادی گروگان‌های ايرانی اين درخواست را مطرح کرد.

شيخ حمد به شبکه تلويزيونی الجزيره گفت: ما به عنوان يک سياست کلی دولت قطر، کشتن زندانی‌ها را نمی‌پذيريم.

او افزود: ما هم‌چنين تشديد تنش بيش‌تر شرايط در سوريه را نمی‌پذيريم. ما توافق داريم که همه طرف‌ها درخواست‌هايی دارند اما کشتن زندانی‌ها يک اصل مبنايی نيست.

شيخ حمد هم‌چنين از دولت‌های عربی خواست که با توجه به بن‌بست ميان قدرت‌های بزرگ در شورای امنيت سازمان ملل درباره سوريه اقدام کنند و گفت: جهان عرب در کل بايد حرکت کند و بايد اقدامی روشنی انجام گيرد.

او ادامه داد: شورای امنيت مانعی حقوقی در برابر هر گونه مداخله روشن برای متوقف کردن آن چه در سوريه اتفاق می‌افتد، است و انتخابات آمريکا نيز بر آن چه در حال حاضر رخ می‌دهد، سايه انداخته است.

وی افزود: برخی دولت‌های عربی هستند که فکر می‌کنند اين (مداخله) ايده خوبی است در حالی که ديگر دولت‌ها در اين رابطه خنثی هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016