یکشنبه 23 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار مجدد ايران به ترکيه: به سوريه حمله کنيد، با پاسخ شديد ما مواجه می شويد

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - در زمانی که مقامات ترکيه به دنبال «اقدام قاطع» شورای امنيت سازمان ملل متحد در مسئله سوريه هستند و تجهيزات نظامی خود را به سمت مرز اين کشور متمايل کرده اند، بنا بر برخی اخبار، جمهوری اسلامی ايران، به ترکيه نسبت به هرگونه دخالت نظامی در تحولات سوريه هشدار داده است.

به گزارش سرويس بين الملل انتخاب ، ايران بار ديگر به ترکيه به خاطر حمله احتمالی اش به سوريه هشدار داد.

در پيغامی که اخيراً برای مقامات ترکيه ارسال کرده ، هشدار داده است: هرگونه حمله به سوريه با پاسخ تند و شديد ايران مواجه خواهد شد و همچنين توافقنامه دفاعی ايران و سوريه را هم فعال خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرانس پرس با انتشار خبر مذکور، به نقل از يک تحليلگر مسائل منطقه نوشته است: اگر ترکيه به صورت جدی وارد اين مسئله شود، ممکن است ايران هم به شکلی درگير مسئله شده و بحران بُعد منطقه‌ای و فراتر از سوريه پيدا کند و اين احتمال وجود دارد در صورت ورود ترکيه به يک عمليات نظامی عليه سوريه، واکنش برخی از همسايگان از جمله ايران را به همراه داشته باشد.

وی می افزايد: اين تنش ممکن است از اعزام واحدهای کمک به سوريه آغاز و به تنش سياسی بيشتر ميان ايران و ترکيه منجر شود.

اما در ديگر سو به نظر ميرسد، اکنون اين دمشق است که سعی در آرام کردن مناقشات خود با ترکيه دارد. در اين راستا امروز سوريه پيشنهاد داد کميته امنيتی مشترکی با حضور مقامات آنکارا و دمشق برای کنترل امنيتی مرزهای دو کشور ايجاد شود.

به گزارش سرويس بين الملل انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه اين پيشنهاد در گفتگوی بين مقامات سوری و روسی از سوی دمشق ارايه شده است.

نکته قابل توجه اين که لاوروف- وزير امور خارجه روسيه، نيز به طور تلويحی از اين پيشنهاد استقبال کرده گفته است: تجربه نشان داده در زمانی که دو کشور همسايه دچار اصطکاک ميشوند، بهترين راه برای عبور از اين مرحله ايجاد يک کانال مستقيم گفتگو است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016