دوشنبه 1 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس مرکز آمار: گزارش‌های نرخ تورم محرمانه است


بر اساس اطلاعات و گزارش‌هايی که جمع آوری شده، تا هفته آينده گزارش کامل وضعيت بيکاری و اشتغال استان‌های کشور در تابستان سال جاری را اعلام می‌کنيم.

ايلنا ـ رئيس مرکز آمار ايران گزارش های نرخ تورم کشور را محرمانه اعلام کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا،عادل آذر که در حاشيه همايش بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه ريزی در جمع خبرنگاران سخن يم گفت،در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از وی در خصوص نرخ تورم شش ماهه نخست سال جاری پرسيد،گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی آمار، نرخ تورمی که توسط اين مرکز تهيه شود، محرمانه است و ما آن را به مديران کشور و تصميم گيران ارائه می کنيم و در صورتی که آنها لازم بدانند، آن را منتشر می کنند.

رييس مرکز آمار همچنين نرخ بيکاری تابستان امسال را با حدود يک درصد کاهش در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۲.۹ اعلام کرد و گفت: بر اساس اطلاعات و گزارش هايی که تاکنون جمع آوری شده، تا هفته آينده گزارش کامل وضعيت بيکاری و اشتغال استان‌های کشور در تابستان سال جاری را اعلام می کنيم؛هرچند طبق بررسی ها که تاکنون انجام شده، نرخ بيکاری در تابستان سال جاری نسبت به بهار امسال کاهش يافته است.

آذر علت کاهش نرخ بيکاری تابستان را رونق فعاليت‌های کشاورزی و ساختمانی در فصل تابستان عنوان کرد و گفت: نرخ بيکاری در تابستان هر سال نسبت به ساير فصول کاهش بيشتری نشان می دهد، با اين حال نرخ بيکاری هنوز با تک رقمی شدن فاصله دارد و در حدود ۱۲ درصد در تابستان امسال قابل پيش بينی است.

خبرنگاری از رئيس مرکز آمار ايران پرسيد:چرا نرخ تورم اعلام شده از سوی مرکز آمار ايران با آمارهای بانک مرکزی همواره متفاوت است،که آذر در پاسخ گفت: تا سال پايه آماری به ۹۰ تغيير نکند و ما سبد بررسی‌های خود را برای اعلام نرخ بيکاری نهايی نکنيم، بانک مرکزی نرخ تورم را همچنان طبق روند قبلی خود اعلام خواهد کرد و اين اختلاف قديمی است که سعی در حل اين مشکل داريم.

او ادامه داد: در نرخ هايی که مرکز آمار در آينده نزديک به صورت قطعی متولی ارائه آن می شود، نرخ تورم شهرها و روستاهای کشور با آمارهای بانک مرکزی يکسان خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016