چهارشنبه 10 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسر نسرين ستوده: مسولان بدشان هم نمی آيد وضعيت نسرين به جای خطرناک بکشد!

همسر نسرين ستوده، وکيل و فعال حقوق بشر که ۱۲ روز از اعتصاب غذايش می گذرد با اظهار اينکه خانم ستوده وضعيتش وخيم است به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت:« تصورم من اين است که مسولان نه تنها تلاشی برای شکستن اعتصاب غذای نسرين نمی کنند بلکه بدشان هم نمی آيد که او کارش به جای خطرناک بکشد و همچنان اعتصابش را ادامه دهد. مسولان در اين مدت نه تنها به يکی از خواسته های نسرين عمل نکرده اند بلکه حتی از ملاقات حضوری بچه هايش با نسرين روز يکشنبه خودداری کردند. در اين شرايط حساس ما اگر اجازه داشتيم او را از نزديک بيينيم و صحبت کنيم شايد موفق می شديم که او را از ادامه اعتصاب منصرف کنيم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نسرين ستوده، وکيل و فعال حقوق بشر در اعتراض به وضعيتش از روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه دست به اعتصاب غذا (تر) زده است. تحت فشار قرار دادن خانواده اش، ممنوع الخروج کردن دختر ۱۲ ساله اش، نداشتن حق هيچگونه ملاقاتی با مادرش از يک سال گذشته، نداشتن حق ملاقات حضوری با همسر و فرزندانش و عدم اجازه از تماس تلفنی از جمله اعتراض های اين وکيل است.

رضا خندان، همسر نسرين ستوده در خصوص آخرين وضعيت جسمانی اين وکيل گفت:« روز يکشنبه متوجه شدم که نسرين از بهداری به سالن ملاقات آمده است. متاسفانه حالش اصلا مساعد نبود و بيش از حد تصور ما وزنش کم شده بود. در بدو ورود به سالن ملاقات يکی از مسولان زندان با من صحبت کرد که نسرين را تشويق کنم که اعتصابش را بشکند اما چطور می توانستيم پشت شيشه و تلفنی او را در عرض چند دقيقه ترغيب به شکستن اعتصاب کنيم.»

همسر نسرين ستوده با اشاره به اينکه اگر دادستانی به آنها فقط يکساعت اجازه ملاقات حضوری می داد، می توانستند نسرين را به شکستن اعتصاب ترغيب کنند به کمپين گفت:«چه می شد اگر روز يکشنبه دادستان به ما اجازه ملاقات حضوری می داد؟ اگر به بچه هايش و من اجازه داده می شد که کنار نسرين بنشينيم و حضوری دلداريش دهيم حتما اثر گذاريش بيشتر بود تا از پشت شيشه و تلفنی و در سالن شلوغی پر از زندانيان و خانواده های ديگر. ما حرف خاص و مخفی نداريم که به يکديگر بزنيم اما راحتی که در ملاقات حضوری و ديدن بچه هايش از نزديک وجود داشت می توانست او را ترغيب به شکستن اعتصاب کند. وقتی اين اتفاق ها را می بينم متوجه می شوم که مسولان لابد استقبال می کنند که حال نسرين بد شود، آنقدر اين وضعيت را ادامه می دهند تا به مرحله خطرناک زندانی برسد والا برداشتن کوچکترين قدم برای تشويق او به شکستن اعتصاب برای آنها سخت نيست.»

رضا خندان گفت:« من هر هفته به دادستانی تهران می روم و فرم درخواست ملاقات حضوری را پر می کنم، چند روز قبل هم به دادستانی رفتم و فرم ها را پر کردم. نسرين بيش از سه ماه است که از ملاقات حضوری محروم است.»

نسرين ستوده، وکيل و فعال حقوق بشر ۱۳ شهريورماه ۱۳۸۹ بازداشت شد و به ۱۱ حبس تعزيری، ۲۰ سال محروميت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعی الخروجی از کشور محکوم شد. او بارها در طول اين دو سال به دليل شرايط غيرقانونی اش دست به اعتصاب غذای (خشک و تر) زده است. زندان او در دادگاه تجديد نظر به ۶ سال کاهش يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016