شنبه 13 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کواکبیان:احمدی‌نژاد‌‌ به اتحاد اصولگرایان پایبند نخواهد بود

بدنه اصلاح طلبان سراسر کشور پای کار ایستاه اند و معتقدم که انقلاب و نظام برای ماست چرا آن ها مارا بیرون کند ما باید آن ها را بیرون کنیم

نماینده مجلس هشتم شورای اسلامی گفت: عضی می‌گویند اصلاح طلبان مرده‌اند و این اخرین میخ است اما ما زنده هستیم و در داخل نظام به طور جدی می‌خواهیم مبارزات پارلمانی داشته باشیم. طبیعتا ظرفیت‌های بسیار خوبی هست.

مصطفی کواکبیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در جریان بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در خصوص شروط خاتمی برای حضور در انتخابات اظهار داشت: من معتقدم که نتیجه حضور ما در انتخابات است که باید منجر به شرایط اعلامی از سوی خاتمی شود نه شرط حضور ما. وقتی شرط حضور می‌گذاریم دوستان هم می‌گویند شما نیایید بهتر است. برخی افراطیون اصولگرا معتقدند که رقابت باید تنها بین اصولگرایان باشد.

وی ادامه داد: خیلی وقت‌ها که بیشتر دلشان برای ما می‌سوزد می‌گویند اصلاح طلبان بیایند و به نماینده اصولگرا رای بدهند. مگر ما می‌خواهیم کاندیدای اجاره‌ای داشته باشیم؟ ما یا کاندیدا نداریم یا اینکه خیلی از نخبگان اصلاح طلب صلاحیت حضور در انتخابات را خواهند داشت.

کواکبیان شرط گذاری خاتمی برای شرکت در انتخابات را بی‌نتیجه دانست و افزود: این شرط‌ها نتیجه‌ای ندارد و اتفاقا زمینه ایجاد می‌شود که تندروهای مدعی اصولگرایی بگویند این‌ها شرط گذاشته‌اند و‌‌ همان بهتر که در انتخابات شرکت نکنند.

نماینده مردم سمنان در مجلس هشتم در توضیح طرح مناسک گفت: طرح مناسک «مجمع نخبگان اصلاح طلب سراسر کشور» است اما طرح وحدت ملی از بین جریانات مختلف وحدت ملی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: ما نظرمان این بود که طرح مناسک تا عید غدیر به جایی خواهد رسید لذا من اعلام کردم که بعد از عید غدیر کاندیداتوری خود را اعلام خواهم کرد. حزب مردم سالاری دو سه ماه است که اسم من را مصوب کرده که در انتهابات حضور داشته باشم اما خودم اعلام نکردم تا ببینم طرح مناسک به کجا خواهد رسید.

کواکبیان ضمن اشاره به تدوام حیات سیاسی اصلاح طلبان در ادامه خاطر نشان کرد: بدنه اصلاح طلبان سراسر کشور پای کار ایستاه‌اند و معتقدم که انقلاب و نظام برای ماست چرا آن‌ها مارا بیرون کند ما باید آن‌ها را بیرون کنیم. بعضی می‌گویند اصلاح طلبان مرده‌اند و این اخرین میخ است اما ما زنده هستیم و در داخل نظام به طور جدی می‌خواهیم مبارزات پارلمانی داشته باشیم. طبیعتا ظرفیت‌های بسیار خوبی هست.

وی ادامه داد: باید بر سر یک گزینه اجماع کنیم. طبق طرح مناسک از احزاب و نخبگان مختلف اصلاح طلب حضور داشته باشند و برای یک نامزد به اجماع برسند. ممکن است بیست نفر کاندیدا وجود داشته باشد اما این‌ها باید بعد از طرح برنامه‌ها و سوابق را مطرح کردند به گزینه برسند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی احمدی‌نژاد را متفاوت از قبل نداسته و تشریح کرد: احمدی‌نژاد همانی بوده که هست و از سال‌های اول شروع به قانون گریزی کرده است. از سال‌های اول راه متفاوتی را پیش گرفت و پایان کابینه اول ماه‌های اول چهار پنج نفر از وزرای خود را کنار زد چون با دیدگاه‌های وی مخالفت داشتند.

وی ادامه داد: این درست که مشکلات اقتصادی در حال حاضر حاد شده اما یک شبه اتفاق نیفتاده است. قیمت ارز امروز حاصل عملکرد نابجای تیم اقتصادی دولت است.

کواکبیان اختلاف پیش آمده بین سرا قوا را عامل بازدارنده در اتحاد دوباره احمدی‌نژاد با اصولگرایان دانسته و گفت: البته معتقدم احمدی‌نژاد قطعا فردی نیست که پایبند وحدت با اصولگرایان باشد چون این‌ها با هم مشکلات جدی دارند. امیدواریم که بعد از تذکر رهبری آقایون به وحدتی برسند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016