جمعه 19 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کواکبیان:اصلاح‌طلبان احمدی‌نژاد را تحویل جامعه دادند

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب مردم‌سالاری به حضور مهر‌علی‌زاده، معین، هاشمی و کروبی در انتخابات 84 اشاره کرد و گفت: ما اصلاح‌طلبان احمدی‌نژاد را تحویل جامعه دادیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری صبح امروز جمعه در همایش ملی تبیین طرح مناسک که در هتل المپیک برگزار شد اظهار داشت: از 35 حزب اصلاح طلب 6 حزب حضور نداشتند اما دبیران کل، اعضای شورای مرکزی و یا رابطین سایر احزاب اصلاح‌طلب در این نشست حضور دارند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه در دغدغه داشتن ما نسبت به اسلام، انقلاب، نظام، خط امام و اصلاحات شکی وجود ندارد تصریح کرد: ما باید به روش‌هایمان فکر کنیم تا نتیجه بخش باشد.

وی با تاکید بر اینکه اوضاع اقتصادی را دولت باید با تدبیر کنترل می‌کرد افزود: در دولت هاشمی ارز 400 تومان و در دولت خاتمی 800 تومان بود که به طور طبیعی باید اکنون 1600 تومان باشد در حالیکه مثل فنری آن را نگه داشته بودند و یک دفعه خواستند آن را آزاد کنند البته در حال حاضر نرخ ارز کنترل می‌شود هر چند که دولت سود خود را برد.

کواکبیان در ادامه به تعطیل شدن خانه احزاب اشاره کرد و گفت: این اوضاع باید تغییر کند و تنها با حضور گرم اصلاح‌طلبان در سراسر کشور تغییر روی می‌دهد؛ با انزوا طلبی و گوشه‌نشینی هیچ اتفاقی نمی‌افتد بلکه دیگران می‌خواهند شما حضور نداشته باشید آنها برای شما فرش قرمز پهن نمی‌کنند.

دبیرکل حزب مردم سالاری با تاکید بر اینکه علت دنبال کردن طرح مناسک تجربه تلخ سال 84 است افزود: ما اصطلاح طلبان احمدی‌نژاد را تحویل جامعه دادیم چراکه وقتی مهر‌علی‌زاده، معین، هاشمی و کروبی حضور داشتند معلوم بود اصلاح‌طلبان پیروز نخواهند شد.

وی با بیان اینکه ما از همان موقع چنین طرح‌هایی را داشتیم گفت: اصلاح‌طلبان به این طرح‌ها گوش نکردند و اگر آن زمان به آنها توجه می‌شد مشکل ما حل شده بود.

کواکبیان در خصوص اجماع نیز گفت: بنده نیز یکی هستم که در بین سایر گزینه‌ها مطرح شده و در نهایت عقل جمعی تصمیم‌گیری خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کواکبیان خطاب به علیخانی اظهار داشت: خاتمی اولویت اول ماست و درخواست می‌کنیم تردیدها را کنار بگذارد و ما نیز از وی حمایت می‌کنیم چراکه همه اعضا اجماع نسبی به وی دارند؛ اما اینکه گوشه‌ای بنشینند و بگویند اجماع را نمی‌پذیریم درست نیست.

مدیر مسئول روزنامه مردم‌سالاری همچنین به انگ‌هایی که به اصلاح‌طلبان زده می‌شود اشاره و تصریح کرد: اصلاح‌طلبان فتنه‌گر نیستند؛ کاری که می‌شد یک ماهه حل شود 8 ماه طول داده شد، اصلاح طلبان زنده‌اند و باید زنده بمانند چون مملکت نمی‌تواند تنها یک جناح داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر دولت اصلاحات روی کار آید از اصولگرایان ارزشی و انقلابی نیز استفاده خواهد کرد گفت: طرح مناسک به عنوان جرقه اولیه است و در مجمع روحانیون امیدواریم که پیشتاز شود.

وی ادامه داد: ما از برداشته شدن حصر‌ها، آزاد شدن زندانیان سیاسی، رفع توقیف روزنامه‌ها و فیلترینگ سایت‌ها و همچنین خارج شدن احزاب از توقیف خوشحال می‌شویم اما شرط اصلی رعایت قانون انتخابات است و اینکه جلوی سوء استفاده از اموال عمومی گرفته شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016