چهارشنبه 1 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حق تحفظ ما در مورد بيانيه‌ پايانی کنفرانس پراگ، بيانيه کاوه‌ آهنگری و گلاله‌ شرفکندی

در ادامه‌ کنفرانسهای استکهلم و بروکسل، دور سوم نشستهای اتحاد برای پيشبرد دمکراسی در ايران در روزهای ۱۷ و ۱۸ نوامبر ۲۰۱۲ با حضور ۱۲۰ نفر از فعالين و شخصيتهای اپوزيسيون ايرانی در پراگ انجام شد و در پی دو روز گفتگوی سازنده‌ و بحثهای بسيار ارزنده‌ در فضايی دوستانه‌ به کار خود پايان داد. در آخرين دقايق کار کنفرانس، متنی از طرف کميته‌ برگزارکننده‌ کنفرانس خوانده‌ شد و اعلام گرديد که‌ اين متن بعنوان متن پايانی کنفرانس منتشر ميشود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از قرائت متن، تعدادی از شرکت کنندگان در همايش به نحوه‌ی ارائه‌ و مضمون چنين متنی بعنوان بيانيه‌‌ی پايانی نشست بدون اينکه‌ حاضران در کنفرانس متن را قبلا ديده‌، در تدوين آن مورد مشورت قرار گرفته‌ باشند و يا اينکه‌ متن لااقل به‌ رای گذاشته‌ شده‌ باشد، اعتراض کردند. با تاکيد ويژه‌ بر روال غير دمکراتيک کار، بدليل ذيق وقت و لزوم تحويل سالن، قرار گذاشته‌ شد که‌ اعلام شود اين بيانيه‌ از طرف برگزارکنندگان کنفرانس ارائه‌ ميشود و يا قيد خواهد شد که‌ بيانيه‌ مورد حمايت تعدادی از شرکت کنندگان نبوده‌ است.

اکنون که‌ متن در سايت کنفرانس و در رسانه‌ها رويت ميشود، استفاده‌ از کلمه‌ اکثريت در کنار اسامی تمام شرکت کنندگان کنفرانس اين شبهه‌ را به‌ ذهن متبادر می سازد که‌ بيانيه‌ پايانی مورد حمايت همه‌ کسانی قرار گرفته‌ که‌ اسامی آنها در ذيل متن آمده‌ است. لازم ميدانيم اعلام نماييم با وجود اينکه کنفرانس ‌ پراگ و مباحث آن در سطحی بسيار ارزنده‌ و پربار بود‌، ولی متن مذکور حتی منعکس کننده‌‌ی وسعت و کيفيت ديدگاههايی نيست که مورد اجماع اکثريت شرکت کنندگان بود.

کاوه‌ آهنگری، گلاله‌ شرفکندی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016