پنجشنبه 9 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير خارجه افغانستان: ايران پيغام داده اگر از طرف پايگاه های آمريکا به ما حمله شود، پايگاه های آمريکا را بمباران می کنيم


پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - روزنامه فرانسوی لوموند به نگرانی ايران از حضور پايگاه‌های آمريکا در خاک افغانستان اشاره داشته می‌نويسد: پرسش پيرامون شمار سربازان آمريکائی برجا مانده پس از خروج نيروهای ناتو در سال ۲۰۱۴ به منظور پاسداری کشور در برابر يورش‌های درونی و بيرونی، يکی از پرسش‌های مهم بحث‌های بين‌المللی يک هفته اخير پيرامون آينده افغانستان است. پرسشی که ايران را نگران کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سرويس بين الملل انتخاب ؛ لوموند می افزايد: منابع ديپلماتيک می‌گويند که پيش از آگاهی از جزئيات همکاری‌های آينده کابل و واشنگتن، ايران به اقغانستان پيام داده که اراده آمريکا مبنی بر نگهداری نيروهای مسلح خود در اين کشور را خطری برای خود می‌داند.

همين منابع می‌گويند ايران بر اين باور است که پايگاه‌های آينده آمريکا در افغانستان می‌توانند برای يورش نظامی به ايران بکار گرفته شوند.

لوموند به نقل از اين منابع با اشاره به نگرانی های ايران می نويسد: ايران دچار خيالبافی شده است!

زلمای رسول وزير امور خارجه افغانستان، در پيوند با اين پيام می‌گويد: ايران گفته است چنانچه از اين راه به اين کشور يورش برده شود آنها نيز پاسخ خواهند داد و در آغاز به پايگاه‌های آمريکا حمله خواهد کرد.

زلمای رسول، ميافزايد که توافق کمک‌های نظامی با آمريکا هدفش دور نگاهداشتن پاکستانی‌هاست.

گفتنی است که موقعيت حقوقی نفرات نيروهای آمريکا و مصونيت حقوقی آنان در برابر دستگاه قضائی افغان پس از سال ۲۰۱۴ ، يکی از شرط‌های مهم نگهداری اين نيروها در خاک افغانستان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016