سه شنبه 14 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سومين تجمع کارگران قند اهواز؛ اين بار به همراه خانواده‌ها

گفتنی است اعتراض اين کارگران به عدم دريافت حقوق و مزايا و ساير مطالبات ۲۲ ماهه‌شان در طول اين دو سال بوده است که بار‌ها با تجمعات متعدد اعتراض و احقاق حق خود را به گوش مسئولان ارگان‌ها و نهاد‌های مختلف دولتی رسانده‌اند که متاسفانه تا کنون بدون جواب پاسخ داده شده است.


ايلنا ـ کارگران کارخانه قند و تصفيه شکر اهواز برای سومين روز متوالی در مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، اين کارگران که در دو روز گذشته نيز در اعتراض به تعويق حقوق ۲۲ ماه گذشته خود و همچنين محروميت از خدمات رايگان درمانی تجمع کرده بودند، امروز صبح به همراه خانواده‌هايشان به مقابل استانداری خوزستان آمدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از کارگران قند اهواز درباره علت همراهی خانواده‌های کارگری در اين تجمع به خبرنگار ما گفت: معمولا بعد از اين تجمع‌ها، وقتی به خانه می‌رسيم خانواده منتظر شنيدن اخبار خوب درباره رفع مشکلات و تاريخ پرداخت حقوق هستند اما از آنجا که مسئولان هيچ‌وقت جواب مشخصی به ما نمی‌دهند ما هم جوابی برای خانواده‌هايمان نداريم و شرمنده‌شان می‌شويم. امروز آن‌ها را به همراه آورديم تا خود شاهد باشند.

هوشنگ طاهری، عضو شورای اسلامی کار کارخانه قند اهواز نيز که در اين تجمع حضور داشت، از تشکيل جلسه‌ای ويژه با حضور معاون سياسی استانداری، معاون دادستانی، مديرکل کار استان و نمايندگانی از تامين اجتماعی، بانک ملی و ملت در استانداری خوزستان خبر داد.

طاهری درباره نتيجه اين جلسه گفت: امروز مقرر شد کميته‌ای کارگری که در استانداری تشکيل شده است وظيفه تشخيص مالک واقعی کارخانه را به عهده بگيرد و پس از مشخص شدن مالکيت، کارگران می‌توانند مطالبات خود را از مسير قانونی پی‌گيری کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016