سه شنبه 12 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پایان مهلت کنگره برای دوری آمریکا از پرتگاه مالی

صدای آمریکا - پس از دو روز مذاکرات فشرده برای دوری آمریکا از «پرتگاه مالی»، کاخ سفید و مسوولان دموکرات سنا در آخرین روز سال ۲۰۱۲ اعلام کردند با نمایندگان جمهوری خواه کنگره - مجلس نمایندگان و سنا - برای دوری از پرتگاه مالی به توافق رسیدند.

«پرتگاه مالی» شامل افزایش قابل توجه مالیات همه آمریکاییان و کاهش شدید بودجه دستگاه های دولتی از ابتدای سال ۲۰۱۳ می شود.

اواخر روز دوشنبه، همزمان با انتشار گزارش هایی مبنی بر توافق احتمالی میان جمهوری خواهان و دموکرات ها، جو بایدن، معاون رییس جمهوری آمریکا با سناتورهای دموکرات ملاقات کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس گزارش های منتشر شده، طبق توافقی که صورت گرفته است، ضرب الاجل پرتگاه مالی دو ماه به تاخیر می افتد و تخفیف های مالیاتی که از زمان ریاست جمهوری جورج بوش اعمال شده بود، شامل خانوارهایی می شود که سالانه کمتر از ۴۵۰ هزار دلار در آمد دارند.

سنای آمریکا اواخر روز دوشنبه با اعلام تنفس، عملا هر گونه امکان رای گیری را پیش از ضرب الاجل پیشین که نیمه شب دوشنبه بود، غیر ممکن کرد.

پیشتر، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، کنگره را قبل از هرگونه تصمیم گیری درباره توافق پیش آمده ترک کرده بودند. آنها قرار است ظهر روز سه شنبه تشکیل جلسه دهند.

میچل مککانل، رهبر جمهوری خواهان سنای آمریکا گفت هر دو حزب در مورد تمامی مسائل مالیاتی به توافق رسیدند.

در کاخ سفید، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا گفت مذاکره کنندگان هنوز باید برای رسیدن به توافقی در مورد اینکه آیا کاهش چشمگیر هزینه های دولت را به تاخیر خواهند انداخت یا نه، همکاری کنند.

در صورتی عدم سازش نمایندگان در این مورد، ۵۰۰ میلیارد دلار از بودجه دولت کسر می شود که این موضوع می تواند اقتصاد آمریکا را وارد یک رکود دیگر اقتصادی کند.

بیشتر کارشناسان اقتصادی می گویند اگر کنگره آمریکا قبل از باز شدن بازار سهام در روز چهارشنبه - پس از تعطیلات سال نو - بتواند در مورد جلوگیری از کاهش شدید بودجه دولت به توافق برسد، هرگونه آسیب احتمالی ناشی از پرتگاه مالی می تواند به حداقل برسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016