پنجشنبه 1 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خامنه‌ای: اسرائيل هر غلطی بکند، تل‌آويو را با خاک يکسان می‌کنيم

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز پنج‌شنبه، اول فروردين ۱۳۹۲، به اسرائيل هشدار داد در صورتی که تهديدهای نظامی خود عليه ايران را عملی کند، ايران شهرهای "تل‌آويو و حيفا را با خاک يکسان خواهد کرد".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


راديو فردا ـ آقای خامنه‌ای که به روال نوروز سال‌های اخير، نخستين سخنرانی عمومی خود در سال جديد را در شهر مشهد و حرم امام هشتم شيعيان ايراد می‌کرد با بيان اين‌ که اسرائيل در قواره‌ای نيست که در کنار دشمنان ايران به چشم بيايد، گفت: «رهبران اسرائيل گاهی ايران را تهديد می‌کنند. آنها بدانند که اگر هر غلطی بکنند، جمهوری اسلامی تل‌آويو و حيفا را با خاک يکسان خواهد کرد.»

او همچنين با اشاره به بحث مذاکره با ايالات متحده گفت که با آن مخالفتی ندارد، گرچه نمی‌تواند به آن خوش‌بين هم باشد.

رهبر جمهوری اسلامی اظهار داشت: «بحث مذاکره يک تاکتيک برای فريب افکار عمومی دنيا و ملت ايران است. شما [آمريکا] ثابت کنيد که اين‌طور نيست.»

وی در اين سخنرانی آمريکا را به عنوان «دشمن» اصلی جمهوری اسلامی معرفی کرد که انگليس نيز تحت تاثير آن، «نقش مکمل» را در ميدان دشمنی عليه ايران بازی می‌کند.

به گفته آقای خامنه‌ای، فرانسه نيز از زمان دولت نيکولا سارکوزی راه دشمنی با ايران را در پيش گرفته‌ است، در حالی که ايران با فرانسه مشکلی ندارد و به همين خاطر چنين سياستی نشانه «غيرهوش‌مندی» رهبران فرانسه است.

رهبر جمهوری اسلامی ايران همچنين با اشاره به سخنان رهبران ايالات متحده مبنی بر تمايل آنها به برطرف کردن اختلافات ميان دو کشور، بار ديگر تعبير «دستکش مخملی روی دست چدنی» را به‌ کار برد که کنايه از دوگانگی ظاهر و باطن در رفتار غرب و به‌ويژه ايالات متحده دارد.

او گفت که آمريکا در رابطه با ايران بايد «راه عاقلانه» را در پيش بگيرد و «راه عاقلانه» به گفته رهبر جمهوری اسلامی اين است که دست از دشمنی با ايران بردارد.

آيت‌الله خامنه‌ای اما در ادامه سخنان خود به مسئله انتخابات رياست جمهوری ايران پرداخت که کمتر از سه ماه بعد برگزار می‌شود.

او با بيان اين که در اين انتخابات «تنها يک رای» دارد، تاکيد کرد که اين رای نيز تا لحظه‌ای که به صندوق آرا انداخته می‌شود، مخفی خواهد ماند.

آقای خامنه‌ای همچنين مشارکت و حضور در انتخابات را حق و وظيفه تمام گروه‌ها و احزاب معتقد به نظام جمهوری اسلامی دانست و هشدار داد کسانی از انتخابات روی‌گردان هستند که اعتقادی به حکومت ايران ندارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016