شنبه 11 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه زندانیان سیاسی رجایی شهر

خبرگزاری هرانا - ۲۵ تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج ضمن نامه‌ای در مورد رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی بیمار می‌گویند: "اهمیت این مساله و از آنجا ناشی‌ می‌شود که این زندانیا‌ن علاوه بر تحمل احکام ظالمانه می‌باید درد و رنج و بیماری را نیز تحمل نمایند و این رنج مضاعف با محدود بودن امکانات بهداشتی و درمانی و دارویی در پاره‌ای موارد ابعاد مصیبت واری به خود می‌گیرد."

متن کامل این نامه را در زیر می‌خوانید:

زندانیان سیاسی و عقیدتی‌ که از بیماری‌های مختلف در رنج و عذاب هستند و تلاش و پیگیری جهت آزادی و کاستن آلام آن‌ها همواره در اولویت کاریه فعالان سیاسی و حقوق بشری بوده است.

اهمیت این مساله و از آنجا ناشی‌ می‌شود که این زندانیا‌ن علاوه بر تحمل احکام ظالمانه می‌باید درد و رنج و بیماری را نیز تحمل نمایند و این رنج مضاعف با محدود بودن امکانات بهداشتی و درمانی و دارویی در پاره‌ای موارد ابعاد مصیبت واری به خود می‌گیرد.

مرگ زنده یاد هدی صابر، محسن دکمه‌چی‌، افشین اسانلو و ... در گذشته نه‌چندان دور گواه این مدعاست،

نقطه اوج نگرانی‌ و این تأسف آنجائی است که برخی زندانیان سیاسی و عقیدتی‌ همچون آقایان امان الله مستقیم، ماشالله حائری و ... علی رغم داشتن مجوز عدم تحمل کیفر از پزشکی قانونی مجبور به گذراندن ایام در شرایط سخت زندان می‌باشند، که انتظاری می‌رود مسئولان ذیربط با نگاهی‌ انسانی‌ همراه با تدبیر و عقلانیت مقدمات آزادی این عزیزان را فراهم نمایند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ما جمعی‌ از زندانیا سیاسی عقیدتی‌ زندان رجای شهر کرج ضمن حمایت از کمپین نجات بیماران از دیگر تلاشگران سیاسی و حقوق بشری نیز در خواست می‌نمایم در این زمینه اقدامات انسان دوستانه خود را افزایش بخشند.

آری نگذاریم که قلبشان از تپش باز ایستد.

۱- عفیف نعیمی

۲- بهروز توکلی

۳- وحید تیزفهم

۴- سعید رضایی

۵- لقمان مرادی

۶- کامران رحیمیان

۷- کیوان رحیمیان

۸- عزیز سمندری

۹- آیت مهر علی‌‌بیگلو

۱۰- لطیف حسنی

۱۱- کورش زیاری

۱۲- فرهاد سهندژ

۱۳- فواد سهندژ

۱۴- سیامک صدری

۱۵- فرهمند سنائی

۱۶- فرهاد صدقی

۱۷- شاهرخ طائف

۱۸- رامین زیبائی

۱۹- شاهین نگاری

۲۰- کمال کاشانی

۲۱- میثاق یزدان‌نژاد

۲۲- جعفر اقدامی (شاهین)

۲۳- ناصح یوسفی

۲۴- افشین با ایمانی

۲۵- عباس بادفر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016