پنجشنبه 15 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزایش حکم چند زندانی سیاسی کرد شهر مهاباد

یک منبع اگاه از وضعیت زندانیان کرد شهر مهاباد به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که سه زندانی سیاسی کرد که اکنون در زندان مهاباد به سر می برند، طی روزهای گذشته توسط دادگاه سردشت به اتهام خروج غیر قانونی از مرز به ۹۱ روز حبس محکوم شده اند.

یک منبع آگاه از وضعیت زندانیان کرد شهر مهاباد به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت، فاروق سامانی، رضا رسولی و رسول خضرمروت، سه زندانی سیاسی هستند که پیش تر از سوی دادگاه انقلاب شهر مهاباد به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به سه سال و نیم تا پنج سال حبس محکوم شدند طی روزهای گذشته توسط دادگاه سردشت به اتهام خروج غیر قانونی از مررز به ۹۱ روز حبس محکوم شدند. این منبع به کمپین گفت آنها در حالی به خروج غیر قانونی از مرز متهم شده اند که در تمام مدت داخل زندان بوده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این منبع آگاه گفت که رضا رسولی، زندانی که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به سه سال و نیم حبس و به تازگی به ۹۱ روز اضافه نیز محکوم شده است، در داخل زندان دچار عفونت و پوکی استخوان شدید شده و دو پایش سیاه شده اند. این زندانی نیاز مبرم به عمل جراحی دارد اما تاکنون دادستان و اداره‌ اطلاعات ارومیه با این درخواست پزشکی موافقت نکرده است.

این منبع اگاه در خصوص علت بازداشت این زندانیان به کمپین گفت: «اواخر بهمن ماه سال ۹۱ پس از پخش اعلامیه و تراکت های در خصوص بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در شهر مهاباد ، نیروهای امنیتی این شهر رضا سامانی، رضا رسولی ، محمد رسولی ، جواد رسولی ، جواد الیاسی ( دانشجو ) و بارزان حسن‌زاده ( دانشجو ) و منصور آهن‌خواه را بازداشت کردند و پس از تفتیش خانه هایشان، مقداری از وسایل شخصی آنها را نیز ضبط کردند.»

این منبع گفت که پس از ۵ روز از بازداشت رضا سامانی، نیروهای امنیتی به منزل پدری او مراجعه کرده و برادر بزرگ ایشان فاروق سامانی که هنرمند و از زندانیان سیاسی سابق است را هم بازداشت کرده و به بازداشتگاه اداره‌ اطلاعات این شهر منتقل کردند.

این منبع در خصوص نحوه دادگاه این زندانیان گفت: این زندانیان به غیر از یک نفر از آنها، پس از چهار جلسه دادگاه به ریاست قاضی جواد کیا به اتهام اقدام علیه امنیت ملی محکوم شدند. رضا رسولی در دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به سه سال و نیم حبس، فاروق سامانی و رسول خضرمروت نیز به همین اتهام هر کدام به پنج سال حبس محکوم شدند. فرزاد سامانی به نه ماه حبس محکوم شد و جواد الیاسی، محمد رسولی، بارزان حسن زاده و منصور اهن خواه به سه ماه و یک روز حبس محکوم شدند و جواد رسولی تبرئه شد. دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی احکام صادره را عینا تایید کرد و اکنون همگی در زندان مهاباد به سر می برند.

این منبع اگاه گفت که رضا رسولی، زندانی که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به سه سال و نیم حبس و به تازگی به ۹۱ روز اضافه نیز محکوم شده است، در داخل زندان دچار عفونت و پوکی استخوان شدید شده و دو پایش سیاه شده اند. این زندانی نیاز مبرم به عمل جراحی دارد اما تاکنون دادستان و اداره‌ اطلاعات ارومیه با این درخواست پزشکی موافقت نکرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016