دوشنبه 3 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

تجمع کارگران شرکت واحد در تهران

«صبح امروز جمعی از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در اعتراض به دريافت نکردن تسهيلات مالی که قرار بود بصورت بلاعوض بابت کمک‌هزينه خريد مسکن به آن‌ها پرداخت شود در مقابل ساختمان شورای شهر و شهرداری تجمع کردند».

صبح امروز جمعی از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در اعتراض به دريافت نکردن تسهيلات مالی که عده داده شده بود بصورت بلاعوض بابت کمک‌هزينه خريد مسکن به آن‌ها پرداخت شود در مقابل ساختمان شورای شهر و شهرداری تهران تجمع کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين کارگران که تعداد آن‌ها حدود ۲۰۰ نفر برآورد می‌شود در خصوص علت برپايی اين تجمع به خبرنگار ايلنا گفتند: در سال ۸۵ هيت مديره شرکت واحد اتوبوسرانی به اتفاق کميته مسکن شهرداری تهران مصوب کرده بودند که از محل درآمد فروش زمين‌های مازاد شرکت واحد به کارکنان فاقد مسکن اين مجموعه برای خريد مسکن بصورت بلاعوض کمک‌های مالی شود.

به گفته اين کارگران به اعتبار اين مصوبه در سال‌های ۸۶ و ۸۷ مبلغ ۷۵ ميليارد تومان از محل فروش زمين‌های مازاد شرکت واحد برای پرداخت کمک‌های مالی بلاعوض خريد مسکن کارکنان شرکت واحد تامين اعتبار شد و طبق جدولی که‌‌ همان زمان برمبنای سن و سابقه کارمندان و کارگران شرکت واحد تنظيم شده بود؛ قرار شد تا به هر کارگر يا کارمند فاقد مسکن به ازاء هرسال سابقه کار در شرکت واحد تا مبلغ ۵ ميليون تومان بصورت بلاعوض کمک مالی شود.

طبق ادعای تجمع کنندگان براساس فرمول تعيين شده به دو شيوه به هر يک از شاغلان فاقد مسکن شرکت واحد مبلغی بين ۱۰ تا ۲۰ ميليون تومان تعلق می‌گرفت؛ در شيوه نخست چنانچه کارگر يا کارمند فاقد مسکن بصورت فردی نسبت به خريد مسکن اقدام می‌کرد اين مبلغ در زمان ثبت سند خريد توسط نماينده شرکت واحد به فروشنده ملک پرداخت می‌شد و در شيوه دوم نيز پس از آنکه فرد مورد نظر در تعاونی مسکن شرکت واحد عضو می‌شد کمک هزينه مورد نظر از سوی شرکت واحد در قالب بخشی از هزينه ساخت مسکن به حساب تعاونی واريز می‌شد.

اين کارگران شرکت واحد در ادامه با يادآوری اينکه در آن زمان شمار کارکنان شرکت واحد تا ۱۷ هزار نفر برآورد می‌شد؛ افزودند: تسهيلات مورد نظر هرگز بصورت عادلانه ميان کارکنان فاقد مسکن تقسيم نشده است چرا که‌‌ همان زمان نزديک به ۳۰۰ نفر از دريافت کنندگان نقدی اين تسهيلات کسانی بودند که چون به همراه مديرعامل وقت شرکت واحد از يک نهاد ديگر به اين شرکت آمده بودند، سابقه کاری چندانی در شرکت واحد نداشتند و به همين دليل می‌بايست کمک‌های بلاعوض کمتری به آن‌ها اعطا می‌شد اما در ‌‌نهايت کل سابقه خدمت اين متقاضيان در داخل و خارج از شرکت واحد مبنای محاسبه کمک هزينه اين افراد قرار گرفت.

تجمع کنندگان همچنين در مورد کمک‌هزينه‌هايی که در قالب بخشی از پروژه‌های تعاونی مسکن کارگران شهرداری پرداخت شد نيز می‌گويند: از آنجا که به دليل عملکرد نادرست هيات مديره تعاونی، هنوز هيچ واحد مسکونی به کارگران عضو تحويل داده نشده‌است، در عمل هيچ نفعی از اين تسهيلات به کارکنان شرکت واحد نرسيده است.

طبق گفته‌های اين گروه از کارگران شرکت‌واحد پس از آنکه در سال ۸۸ مديرعامل شرکت واحد تغيير کرد؛ پرداخت کمک هزينه بلاعوض مسکن در شرکت واحد قطع شد و‌‌ همان زمان مديرعامل تازه منصوب شده شرکت واحد دليل اين اقدام را تمام شدن اعتبارمالی در نظر گرفته شده اعلام کرد.

کارگران تجمع کننده در مقابل شهرداری و شورای شهر تهران بابيان اينکه در اين خصوص از سال گذشته تاکنون دوبار با شخص شهردار و اعضای شوری شهر مکاتبه کرده‌اند، افزودند: آخرين بار در تاريخ ششم آبان‌ماه سال جاری نامه‌ای را با امضاء حدود ۹۵۰ کارگر شرکت واحد برای پيگيری به شهرداری و شورای شهر تهران تحويل داديم اما تا اين لحظه پاسخ قانع کننده‌ای به ما داده‌ نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016