سه شنبه 25 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
23 آذر» درخواست احضار قضايی ۱۰۰ مقام دولت سابق
23 آذر» عارف: فساد در کشور نهادينه شده است
پرخواننده ترین ها

تخلف ۱۷۰۰ ميلياردی در بنياد شهيد

کلمه - پرونده تحقيق و تفحص از بنياد شهيد به پايان رسيد و در هفته های آينده در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد و به قوه قضائيه برای رسيدگی حقوقی ارسال می شود.

تحقيق و تفحص از بنياد شهيد با امضای ۸۴ نماينده در ۲۰ خرداد سال ۹۲ کليد خورد و پس از اتمام مهلت قانونی اين تفحص، اعضای هيات درخواست مدت ۶ ماهه ديگری برای تکميل تحقيقات خود از هيات رئيسه مجلس کرده و فرصت بيشتری را در اختيار گرفتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محورهای تحقيق و تفحص مجلس از بنياد شهيد، اقدامات و تصميمات خلاف قانون و خارج از اختيار از سوی رياست بنياد، مانند انسداد پرونده ايثارگران، برداشت خلاف قانون از حساب‌های ايثارگران و سپس بازگرداندن آن پس از چند ماه به حساب‌ها، افزايش ميزان شکايات در مراجع قضايی از بنياد شهيد و بی‌عدالتی در نظام پرداخت ايثارگران است.عدم شفافيت مالی، وجود شائبه‌های مختلف در بخش‌های اقتصادی بنياد و کشف اختلاس ۱۵ ميليارد تومانی از ديگر دلايل است.

در جريان اين تفحص ۷ ‌نفر از مديران مرتبط با پرونده تخلف‏های مالی بنياد شهيد بازداشت شده و يکی از متخلفان به خارج از کشور فرار کرد. مسعود زريبافان، رييس بنياد شهيد در واکنش به تحقيق و تفحص اعلام کرد که افراد برکنارشده از اين بنياد به دنبال تحقيق و تفحص رفته‌ اند.

اين افراد با سازمان‌های اقتصادی اين بنياد از جمله «بانک دی» و «سازمان اقتصادی کوثر» و دو نهاد وابسته به اين بنياد در ارتباط بوده‌اند که تخلف اصلی در همين رابطه مالی واقع شده است.

تفحص کنندگان با پيشروی در پرونده سر از تخلفات متعددی در آوردند که آنها را برای ادامه تحقيقات مصر می کرد. اين در صورتی بود که اعضای شاخص اين هيات بارها از سوی برخی افراد تهديد شده بودند تا بازرسی های خود را ادامه ندهند.

به گزارش ايسکانيوز، يک منبع آگاه نزديک به هيات تحقيق و تفحص از بنياد شهيد در اين باره می گويد: پرونده تفحص از بنياد شهيد با رقمی نزديک به ۱۷۰۰ ميليارد مطرح شد اما در ادامه به مسايل جديدتری رسيديم که در اين مطالب جديد بحث فقط رقم نيست، داستان‌های ديگری رخ داده که البته مجاز به انتشار آن نيستيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016