جمعه 15 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

غیبت دوهفته‌ای خامنه‌ای از انظار عمومی و انتشار خبر وخامت حال او در رسانه‌های منطقه‌ای

Khamenei-Death-gossip.jpg
تقاطع: تعدادی از رسانه‌های اسراییلی، عربی و روسی از وخامت حال علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و قرار گرفتن او در “بستر مرگ” خبر داده‌اند.

وب‌سایت روزنامه “اسراییل هایوم” که پرتیراژترین روزنامه‌ی اسراییل به شمار می‌رود به نقل از رسانه‌های عربی نوشته که خامنه‌ای بعد از وخامت حالش به صورت اورژانس به بیمارستانی در تهران منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

این گزارش هم‌چنین مدعی شده که تعدادی از اعضای بدن رهبر جمهوری اسلامی از کار افتاده‌اند و او در وضعیت بحرانی به سر می‌برد.

این خبر در وب‌سایت “صدای روسیه” و “العربیه” و چندین وب‌سایت دیگر اسراییلی نیز بازتاب یافته و “جروزالم پست” دیگر روزنامه‌ی پرتیراژ اسراییلی نیز در گزارشی به بررسی موضوع جانشینی خامنه‌ای پرداخته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پیش‌تر در هفته‌ی گذشته‌، روزنامه فرانسوی فیگارو، از گسترش بیماری سرطان پروستات خامنه‌ای خبر داده و نوشته بود که این بیماری به مرحله چهارم یعنی وخیم‌ترین مرحله رسیده است و او حداکثر دو سال دیگر زنده می‌ماند.

گفتنی است آخرین حضور عمومی عالی‌ترین مقام حکومت ایران به سخنرانی روز ۲۹ بهمن او در جمع شماری از مردم آذربایجان شرقی برمی‌گردد. او در آن سخنرانی، اروپایی‌ها را “بیچاره” توصیف کرده و گفته بود که جمهوری اسلامی در “وقت مناسب” از ابزار “تحریم گاز” علیه آن‌ها استفاده خواهد کرد.

وی هم‌چنین ضمن اعلام مخالفت با “توافق هسته‌ای دومرحله‌ای” خاطرنشان کرده بود که به اعتقاد او امریکا قصد برداشتن تحریم‌ها را حتی در صورت پذیرش شرایط این کشور، ندارد.

پس از آن سخنرانی، در بیش از دو هفته‌ی گذشته، وب‌سایت رهبر جمهوری اسلامی در اقدامی سوال‌برانگیز، در حالی اخبار مربوط به چندین دیدار او در ماه بهمن را با تاخیری چند هفته‌ای منتشر کرد، که این‌گونه اخبار معمولا در همان روز و بدون تاخیر از سوی این وب‌سایت منتشر می‌شدند. این وب‌سایت هم‌چنین گزیده‌ی سخنرانی‌های گذشته‌ی خامنه‌ای را به مناسبت‌های مختلف بازنشر داده است.

علی خامنه‌ای روز ۱۷ شهریورماه امسال در بیمارستان “رجایی” تهران تحت عمل جراحی پروستات قرار گرفت و نزدیک به یک هفته در این بیمارستان بستری بود. در آن زمان، تیم پزشکی وی این عمل را موفقیت‌آمیز توصیف کرده بود.

با این وجود در ماه‌های گذشته شماری از مقامات جمهوری اسلامی آشکارا نگرانی خود را نسبت به آینده‌ی جمهوری اسلامی پس از مرگ خامنه‌ای اعلام کرده‌اند.

در یکی از آخرین این اظهارنظرها، محمدعلی موحدی کرمانی، “عضو مجلس خبرگان رهبری” و “دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران” روز ۲۹ بهمن گفت: «من نگرانم، اما این نگرانی در خصوص زمان زعامت رهبری فعلی نیست. هیچ خبرگانی در مقابل رهبر معظم انقلاب هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. اما مسأله ما بعد از آقاست. خدا انشاءلله ایشان را حفظ کند و رهبری ایشان را به حکومت امام زمان متصل کند. اما این‌که بعد از ایشان چه می‌خواهد بشود مهم است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016