سه شنبه 18 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تأکيد ظريف بر لغو يکجای تحريم‌های بين‌المللی پس از توافق نهايی هسته‌ای در جلسه غيرعلنی مجلس

خبرگزاری تسنيم: وزير امور خارجه در جلسه غيرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی بر لغو يکجای تحريم‌های بين‌المللی پس از اجرای توافق نهايی هسته‌ای تأکيد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسين محمدزاده نماينده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنيم با اشاره به جلسه غيرعلنی امروز مجلس که با حضور ظريف و صالحی برگزار شد، گفت: در جلسه غيرعلنی امروز مجلس که با حضور ظريف و صالحی پيرامون توضيحاتی درباره بيانيه لوزان برگزار شد، وزير امور خارجه و رئيس سازمان انرژی اتمی توضيحاتی درباره چگونگی شکل‌گيری بيانيه لوزان و رفع دغدغه‌های نمايندگام مجلس در اين زمينه ارائه کردند.

وی افزود: در اين جلسه آقای ظريف به دغدغه‌هايی که از سوی نمايندگان و جامعه در قبال بيانيه لوزان مطرح است پاسخ داد و در اين زمينه توضيحاتی ارائه کرد.

نماينده مردم درگز در مجلس با بيان اينکه در اين جلسه سؤالی از سوی نمايندگان از ظريف پرسيده نشد و فقط وی به ارائه توضيحات درباره بيانيه لوزان پرداخت، اظهار داشت: در اين جلسه سؤالات اعضای کميسيون امنيت ملی از ظريف که ۳ محور عمده داشت مطرح شد و وی به اين سؤالات پاسخ داد.

محمدزاده با تأکيد بر اينکه يکی از محورهای سؤالات اعضای کميسيون امنيت ملی مجلس از ظريف اين بود که آيا تيم مذاکره‌کننده به آمريکا و سياست‌های اين کشور اعتماد دارد يا خير، گفت: وزير امور خارجه در پاسخ به اين سؤال به‌صراحت گفت: ما اصلاً به سياست‌های آمريکا اعتماد نداريم.

وی ادامه داد: يکی ديگر از سؤالات اعضای کميسيون امنيت ملی مجلس پيرامون موضوع توسعه نظارت‌ها بر فعاليت‌های هسته‌ای ايران در بيانيه لوزان بود که آقای ظريف در پاسخ به اين سؤال نظارت‌های بيشتر بر فعاليت‌های هسته‌ای ايران را رد کرد و گفت: ما اجازه نظارت بيشتری را نداديم، مگر در چارچوب‌‌های مدون و متقنی که وجود دارد.

نماينده مردم درگز در مجلس به يکی ديگر از سؤالات اعضای کميسيون امنيت ملی مجلس از ظريف درباره بيانيه لوزان اشاره کرد و گفت: يکی ديگر از سؤالات اين بود که آيا طرف مقابل در زمانی که تفاهم‌نامه اجرايی شود به اجرای مفاد آن پايبند است يا خير، که آقای ظريف گفت: ما کاری را انجام می‌دهيم که برابر مفاد بيانيه باشد که براساس آن قرار شده در بدو اجرا، يک قطعنامه توسط سازمان ملل و شورای امنيت صادر شود و ۶ قطعنامه قبلی ابطال شود.

محمدزاده همچنين، تصريح کرد: وزير امور خارجه در اين جلسه روی لغو يک‌جای تحريم‌هايی که پايه و محور بين‌المللی دارد تأکيد کرد؛ البته ظريف اين اطمينان را به نمايندگان مجلس داد که تحريم‌‌های مرتبط با هسته‌ای و آن دسته از تحريم‌هايی که جنبه و زمينه بين‌المللی دارد يک‌جا لغو می‌شود.

وی در پايان خاطرنشان کرد: در جلسه غيرعلنی امروز مجلس وزير امور خارجه قسمتی از بيانيه لوزان را برای نمايندگان و اعضای هيئت‌رئيسه مجلس قرائت کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016