چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

محمدرضا عالی‌پیام راهی زندان اوين شد + ویدئو


محمدرضا عالی‌پیام، متخلص به "هالو"

خبرگزاری هرانا- محمدرضا عالی پيام شاعر طنزپرداز و منتقد راهی زندان اوين شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، محمدرضا عالی پيام اعلام کرده است که روز چهارشنبه ساعت دو بعد از ظهر خود را جهت اجرای حکم حبس به زندان اوين معرفی خواهد کرد.

اين شاعر منتقد مرداد ماه سال گذشته از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی پيرعباسی به يک سال و سه ماه و يک روز حبس تعزيری محکوم شد، به وی اتهامات تبليغ عليه نظام، توهين به مقدسات، توهين به امام خمينی و رهبری و توهين به رياست جمهوری و مسئولين نظام تفهيم شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عالی پيام در ارتباط با اين حکم که مرتبط به اشعار طنز اين شاعر است نوشته است: «شعرهايی که يک بار در سال ٩٢ محاکمه شدم و مجددا در سال ٩٣ به خاطر همان شعر ها محاکمه و مجرم شناخته شدم.»، اشاره آقای عالی پيام به اصل «اعتبار امر مختومه» است که طبق آن چنانچه موضوعی يک بار مورد دادرسی قرار گيرد و منجر به صدور حکم شود، دادگاه ديگری نمی تواند دوباره به آن ورود کند و تمام شده تلقی می شود، قاضی پرونده وی با اين ادعا که شاکی ها متعدد هستند اين استدلال را نپذيرفته است.

محمد رضا عالی‌پيام متخلص به هالو، در چند سال گذشته و پس از انتخابات مناقشه‌برانگيز رياست‌جمهوری خرداد ۸۸، با انتشار ويدئوهای شعرخوانی‌اش که عمدتا در انتقاد به وضع موجود بود، بيش از پيش شناخته شد. او به خاطر سروده‌هايش، چندين بار از سوی نهادهای امنيتی و اطلاعاتی احضار شد و مورد بازداشت و بازجويی قرار گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016