چهارشنبه 20 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

در جمهوری اسلامی پول معجزه می‌کند! ف. م. سخن

اسماعيل احمدی مقدم
گفت‌وگو با سردار اسماعیل احمدی مقدم٬ اگرچه با هدف آب تطهير ريختن٬ بر سر عالی‌رتبه‌ترين مقام نيروی انتظامی کشور صورت گرفته٬ اما ناخواسته٬ اين آب تطهير فردی٬ باعث ريخته شدن آب روی نظام فاسد و مقام اول کشور٬ يعنی سيدعلی خامنه‌ای شده است

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



گفت و گوی سيمای جمهوری اسلامی با سردار سرتيپ پاسدار اسماعيل احمدی مقدم٬ فرمانده سابق نيروی انتظامی٬ خود گويای بسياری از حقايق تلخ در باره ی جمهوری فاسد اسلامی است. اين گفت و گو به روشنی نشان می دهد که سرطان فساد٬ تا مغز استخوان اين نظام نفوذ کرده به گونه ای که هيچ اميدی به «معالجه» و «بهبود» آن نمی رود و مرگ دردناک٬ سرنوشت محتوم آن است.

در مطالب و مقالاتی که در رسانه های آزاد و مستقل نوشته می شوند٬ همواره سخن از اَعمال مافيايی مسوولان حکومت اسلامی است٬ چه آن ها که شناخته شده اند و با نام و نشان در حکومت نقش دارند٬ و چه آن ها که در پشت پرده اند و کمتر کسی از هويت آنان با خبر است.

گفت و گو با احمدی مقدم٬ اگرچه با هدف آب تطهير ريختن٬ بر سر عالی‌رتبه ترين مقام نيروی انتظامی کشور صورت گرفته٬ اما ناخواسته٬ اين آب تطهير فردی٬ باعث ريخته شدن آب روی نظام فاسد و مقام اول کشور٬ يعنی سيد علی خامنه ای شده است.

در کشوری که مافيای اقتصادی آن قدر قدرت دارد که می تواند عليه نفر اول نيروی انتظامی اِعمال قدرت کند و او را همچون يک عروسک با دستان خود بازی دهد٬ تکليف آحاد ملت معلوم است. قدرتی که بتواند فرمانده نيروی انتظامی کشور را به راحتی تهديد کند٬ بتواند با ميلياردها پولی که در اختيار دارد٬ قاضی پرونده را تغيير دهد٬ بتواند با تهديد به پخش فيلم٬ او را به سکوت وادارد٬ بدون ترديد قدرتی جهنمی است که نمی توان به راحتی با آن در افتاد يا انتظار «اصلاح» و «کنار کشيدن داوطلبانه»ی آن را داشت.

و تازه اين نوک کوه يخ است. آن چه احمدی مقدم از آن سخن می گويد٬ به قول خودش٬ تنها «يک شرکت سرمايه گذاری» است و نه چند شرکت! به بيان ديگر احمدی مقدم فقط با يک گروه مافيايی از ده ها گروه مافيايی مشکل پيدا کرده است٬ نه چند گروه! حال شايد بتوان در تصور خود گنجاند٬ حجم فساد مالی و غيرمالی را که توسط مافياهای مستقر در سپاه پاسداران٬ وزارت اطلاعات٬ قوه ی قضاييه (که در واقعيت٬ همه ی راه های فساد به آن ختم می شود٬ چنان چه پرونده ی احمدی مقدم هم به آن جا ختم شده است) و ديگر تشکيلات عريض و طويل حکومتی در ايران صورت می گيرد؛ فسادی که ابعاد آن فراتر از چيزی است که بتواند در ذهن بگنجد.

و تمام اين تشکيلات مافيايی٬ که بخش های مختلف اقتصاد کشور را مانند گانگسترهای قديمی که محلات شهر را ميان خود قسمت می کردند٬ در اختيار دارند و بين خود تقسيم کرده اند٬ در حکومتی که سيد علی خامنه ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ «مسووليت مستقيم و تام و تمام» آن را بر عهده دارد٬ به غارت و چپاول مشغول اند.

سيد علی خامنه ای کشوری را اداره می کند که «پول» در آن پيغمبر است٬ و اين پيغمبر٬ به قول احمدی مقدم در اين کشور «معجزه» می کند.

گفت‌وگوی تلویزیونی با سردار اسماعیل احمدی مقدم:


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016