پنجشنبه 2 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روحانی: ایران نبود مکه و مدینه هم دست تروریست‌ها بود

111342_576.jpg
رئیس جمهور گفت:‌ اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل فرصت خوبی برای تشریح خواسته های ملت و مواضع جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش «انتخاب»، حسن روحانی پیش از عزیمت به نیویورک در فرودگاه مهرآباد با تبریک عید سعید قربان افزود: شرکت در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد با هدف بیان نظرات ملت ایران انجام می شود و فرصتی برای ملاقات با سران کشورها و برگزاری جلساتی در حاشیه این اجلاس است.

رئیس جمهور با اشاره به دو ویژگی اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل و سفر به نیویورک گفت: امسال اجلاس توسعه پایدار در کنار اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با حضور سران کشورها برگزار می شود.

روحانی افزود: سند توسعه پایدار بعد از سال 2015 در این اجلاس با حضور سران کشورها تصویب خواهد شد و رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در این اجلاس سخنرانی خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به هفتادمین سال تأسیس سازمان ملل متحد گفت: زمانی که سازمان ملل متحد تشکیل شد در نخستین اجلاس شورای امنیت آن زمان، قطعنامه های دوم یا سوم به خروج اشغالگران از ایران اختصاص داشت که قطعنامه های خوبی هستند.

رییس جمهور افزود: در این اواخر نیز قطعنامه 2231 راجع به ایران بود که می توان گفت قطعنامه های آن زمان به پایان اشغال خاک ایران و قطعنامه اخیر مربوط به پایان تحریم اقتصادی ایران و آغاز همکاری ایران با دنیاست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خاطر نشان کرد: درخصوص عملکرد سازمان ملل هر چند بسیاری از مصوبات در چارچوب خواست ما نبود اما لااقل در آغاز و پایان این 70 سال برخی قطعنامه ها قابل قبول است.

رییس جمهوری گفت: امسال در شرایطی به سازمان ملل می رویم که از برجام عبور کردیم و به فکر اجرای آن به بهترین شکل هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پیش از ظهر پنج شنبه و قبل از عزیمت به نیویورک برای شرکت و سخنرانی در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد تهران افزود: در فرصت های دیگر به ملت ایران توضیح خواهم داد، کاری که این ملت با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مسئله برجام انجام داد، یک موفقیت بزرگ نه تنها برای ملت ایران بلکه برای صلح بود.

وی تصریح کرد: باید همه تلاش کنیم درخت برجام به خوبی رشد کند چرا که محصول این درخت مبارک برای همه ملت های منطقه و جهان خواهد بود و آثار بسیار درخشانی خواهد داشت زیرا کار بسیار بزرگ و عظمی انجام شده است.
رئیس جمهوری گفت: با ملت ایران تکریم کنید که آثارش را شاهد خواهید بود.

وی با بیان اینکه امروز ایران هراسی خیلی کمرنگ‌تر از گذشته شده است، افزود: در دنیای امروز ایران هراسی بسیار کمرنگ شده و در حال از بین رفتن است. امروز همه معترف هستند که اگر بخواهد با تروریسم جنگی واقعی شود تنها با همکاری ایران امکان پذیر است. اگر ایران نبود، بغداد به این صورت نبود و حتی مکه و مدینه نیز در اختیار تروریست ها بود.

روحانی تاکید کرد: بعضی از کشورهای منطقه فکر می کنند که قدرتی دارند. عراق را با آن عظمت ببینید به چه روزی افتاده است. کشورهای دیگر که خیلی ضعیفند و چیزی نیستند، اما بدانند که اگر آنها هم روزی گرفتار تروریست ها شوند، همانطور که ما از نجف و سامرا دفاع کردیم، از مدینه و مکه نیز دفاع خواهیم کرد.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه امروز ایران به عنوان ضد خشونت و ترور در جهان مطرح است، اذعان کرد: ایران، مرکز عظیمی است که می تواند یک توسعه پایدار بزرگ را برای منطقه نوید دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016