شنبه 26 دی 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

با بانوی تاثیرگذار در آینده صنعت نفت ایران اشنا شوید + تصاویر

hasanzadeh222.jpg
خرداد: بلومبرگ اشاره می کند که خانم حسن زاده علیرغم سن کمی که دارد با شبکه گسترده ای از بازیگران مهم نفتی در اروپا آشنایی دارد. او درباره مدت زمانی که طول می کشد تا شرکت های غربی در صنعت نفت ایران فعال شوند می گوید:"دست کم 18 تا 24 ماه زمان می برد. علاوه بر شرکت های نفتی که باید اعتماد آنان را جلب کرد بانک های بزرگ نیز هنوز نیازمند گرفتن چراغ سبز آشکاری از وزارت خزانه داری امریکا برای سرمایه گذاری در ایران هستند.

"الهام حسن زاده" در خانواده ای کشاورز در جنوب ایران بدنیا آمد که در زمینه کشت و برداشت پسته فعالیت می کردند. او 31 ساله است و مدرک حقوق را در مقطع دکتری در بریتانیا اخذ کرده است. او پس از تحصیل به ایران بازگشت و یک شرکت مشاوره در حوزه انرژی را تاسیس کرد که دارای شعبی در تهران و لندن است. این شرکت پیشتاز در جلب سرمایه های خارجی پس از لغو تحریم ها در ماه های اینده خواهد بود.

womanGasnOil1.JPG

به گزارش خرداد، یکی از همکاران خانم حسن زاده هنگام صرف ناهار به خبرنگار "بلومبرگ" می گوید:"نیاز ضروری به گشایش دفاتر شرکت های خارجی در تهران و خرید سهام توسط آنان در شرکت های محلی وجود دارد. با این حال، متاسفانه هنوز هم آنان به ما با دید 15 سال گذشته می نگرند".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بلومبرگ اشاره می کند که خانم حسن زاده علیرغم سن کمی که دارد با شبکه گسترده ای از بازیگران مهم نفتی در اروپا آشنایی دارد. او درباره مدت زمانی که طول می کشد تا شرکت های غربی در صنعت نفت ایران فعال شوند می گوید:"دست کم 18 تا 24 ماه زمان می برد. علاوه بر شرکت های نفتی که باید اعتماد آنان را جلب کرد بانک های بزرگ نیز هنوز نیازمند گرفتن چراغ سبز آشکاری از وزارت خزانه داری امریکا برای سرمایه گذاری در ایران هستند. هم چنین شرکت های غربی می خواهند درباره میزان ثبات در ایران بدانند. هنوز هم این پرسش پیش روی آنان قرار دهد: دو سال دیگر در ایران چه اتفاقی خواهد افتاد اگر روحانی بار دیگر در انتخابات پیروز نشود چه خواهد شد؟"

womanGasnOil2.JPG

بلومبرگ در ادامه درباره خانم خسن زاده می نویسد:"او در حالی که مدرک لیسانس خود را در رشته حقوق در دانشگاه ازاد اسلامی اخذ کرد به همراه "حسن صدیق" یی از وکلای برجسته در امور نفت و گاز دفتر مشاوره خود را تاسیس کرده است. او هم چنین با مدیران اجرایی شرکت های بزرگ نفتی در سرتاسر جهان به عنوان کارآموز کار کرده است. تجربه او در نهایت به نفعش تمام شد و توانست با کسب بورس تحصیلی از "رویال داچ شل" مدرک کارشناسی ارشد حقوق را در دانشگاه کمبریج بریتانیا در سال 2009 میلادی کسب کند.

خانم حسن زاده اشاره می کند که در شرایط کنونی در حال اعتماد سازی برای سرمایه گذاران خارجی است و می افزاید:"به آنان می گوییم آرامش خود را حفظ کنید و مطمئن باشید در ایران سرمایه گذاری امن و اسوده ای خواهید داشت و پشیمان نخواهید شد". خانم حسن زاده کتابی نیز تحت عنوان "صنعت گاز طبیعی ایران در دوران پس از انقلاب، خوش بینی، بدبینی و ظرفیت ها" را نوشته است که در فصل های متعدد آن اشاره کرده که لزوم مقابله با فساد و ایجاد اصلاحات حقوقی از جمله مسائل مبرم در حوزه صنعت نفت و گاز ایران هستند".

خانم حسن زاده اشاره می کند که در اطراف "بیژن زنگنه" وزیر نفت ایران نیز مشاوران و کارکنان نسبتا جوانی که در سنین 20 تا 30 سال هستند نیز وجود دارند که تعدادی از آنان با اساتید سابق و همکلاسی های خود درخارج از ایران در حال تبادل نظر هستند.

womanGasnOil3.JPG


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016