شنبه 8 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

خبرگان تهران: هاشمی رفسنجانی اول است، حضور یزدی٬ جنتی و مصباح در جمع ۱۶نفر

تازه‌ترین گزارش‌ها از حضور محمد یزدی٬ احمد جنتی و محمدتقی مصباح یزدی در فهرست راه‌یافتگان به مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران حکایت دارد



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حضور یزدی٬ جنتی و مصباح در جمع ۱۶نفر

دیگربان - شورای نگهبان و وزارت کشور گزارش کرده‌اند که نتایج شمارش کمتر از ۵۰ درصد آرای صندوق‌های انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان تهران حاکی از حضور این سه نفر در ترکیب آینده این مجلس است.

براساس این گزارش احمد جنتی در رده دهم٬ محمد یزدی در رده دوازدهم و محمدتقی مصباح یزدی در رده شانزدهم قرار دارند.

علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی نیز در رده‌های نخست و دوم قرار دارند.

از حوزه انتخابیه تهران ۱۶ نفر به مجلس خبرگان رهبری راه خواهد یافت که به نظر می‌رسد حضور هاشمی رفسنجانی و روحانی تاکنون قطعی شده باشد.

براساس گزارش دیگر علی فلاحیان از ورود به مجلس خبرگان رهبری بازماند٬ ابراهیم رئیسی وارد این مجلس شد و گزارش‌ها از احتمال ورود احمد علم‌الهدی٬ صادق لاریجانی و محمود هاشمی شاهرودی به مجلس یادشده حکایت دارد.

اخبار قدیمی تر...

براساس آخرین شمارش آراء اعلام شد:
صادق لاریجانی٬ احمد علم‌الهدی و احمد خاتمی در آستانه ورود به مجلس خبرگان رهبری

سایت خبری خبر آنلاین می گوید در حالیکه بسیاری از آرای صندوق های انتخابات مجلس خبرگان در تهران شمارش شده است،به دلیل نامعلومی از اعلام نتیجه خودداری می شود. اکثریت قابل توجهی از صندوق های رای خبرگان استان تهران تا ساعت هفت بامداد شمارش شده و نتیجه آن به فرمانداری ها اعلام شده اما هنوز بصورت رسمی نتیجه ای اعلام نشده است.

به گزارش دیگربان علی فلاحیان از ورود به مجلس خبرگان رهبری بازماند٬ ابراهیم رئیسی وارد این مجلس شد و گزارش‌ها از احتمال ورود احمد علم‌الهدی٬ صادق لاریجانی و محمود هاشمی شاهرودی به مجلس مذکور حکایت دارد.

فلاحیان که از سوی مجموع اصلاح‌طلبان حمایت می‌شد از حوزه خوزستان نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شده بود که به گزارش فارس از راه‌یابی به این مجلس بازماند.

براساس دیگر گزارش‌ها ابراهیم رئیسی٬ دادستان کل کشور که از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حمایت می‌شد نیز از حوزه انتخابیه خراسان جنوبی وارد مجلس خبرگان رهبری شده است.

صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه نیز براساس آخرین شمارش آراء در صدر نامزد‌های پیروز از حوزه انتخابیه مازندران برای ورود به مجلس خبرگان رهبری قرار دارد.

گزرش شده که احمد خاتمی از حوزه انتخابیه کرمان و احمد علم‌الهدی به همراه محمود هاشمی شاهروردی از حوزه انتخابیه خراسان رضوی بیشترین شانس حضور در این مجلس را دارند.

از نتایج حوزه انتخابیه تهران تاکنون گزارشی منتشر نشده است.

اعلام نتایج غیررسمی انتخابات خبرگان رهبری/ پیروزی قاطع نامزدهای جامعه مدرسین

فارس، نتایج غیررسمی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کشور منتشر شد.

نجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ساعت 8 صبح روز گذشته در سراسر کشور با دستور عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد و تا ساعت 23 و چهل و پنج دقیقه ادامه یافت.

"علی فلاحیان از ورود به مجلس خبرگان رهبری بازماند"
نتایج غیر رسمی برگزیدگان انتخابات خبرگان رهبری در سراسر کشور در همین خبر بروزرسانی می‌شود.

khobrelecghr.JPG

بنا بر اعلام غیررسمی و با توجه به نتایجی که تاکنون به قطعیت رسیده، لیست مورد تایید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با کسب اکثریت آرا (حدود 70درصد) نسبت به لیست‌های دیگر -ازجمله لیست جمعه روحانیت و لیست مورد تایید هاشمی رفسنجانی- بیشترین کرسی مجلس خبرگان را کسب کرده است.

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در حصر رای دادند

به گزارش «کلمه»، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در آخرین دقایق مهلت اخذ رای برای انتخابات هفتم اسفند، رای خود را در صندوق سیاری که به کوچه اختر فرستاده شده بود، انداختند. اما مهدی کروبی نتوانست رای دهد؛ فرزند مهدی کروبی گزارش داده که صندوق سیار برای پدرش فراهم نشده است.

رادیو زمانه، بعد از ظهر ۷ اسفند، تارنمای خبری «مشرق نیوز» که به سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی نزدیک است، در خبری نوشت که میرحسین موسوی و زهرا رهنورد علیرغم حضور صندوق سیار در محل حصر، از رأی دادن خودداری کرده‌اند. این خبر را تارنماهایی نزدیک به اصلاح‌طلبان از قول دختران موسوی و رهنورد تکذیب کردند.

به دنبال انتشار خبر «مشرق نیوز» در خصوص خودداری موسوی و رهنورد از رأی دادن، تارنمای «زیتون» و «کلمه» که به اصلاح‌طلبان نزدیک هستند نوشتند: «دختر مهندس موسوی خبر جعلی خودداری ایشان از رأی دادن را قویاً تکذیب کرد». تارنمای «زیتون» نوشت که میرحسین موسوی و زهرا رهنورد برای شرکت در انتخابات درخواست صندوق سیار کرده‌اند. «کلمه» نیز نوشته است که این درخواست به وزارت کشور ابلاغ شده است.

به گزارش «کلمه» آنها صندوق رأی را نه در روز ۷ اسفند بلکه در هفته منتهی به انتخابات درخواست کرده بودند: «میرحسین موسوی و زهرا رهنورد که در زندان خانگی به سر می‌برند، این هفته از طریق زندانبانان خواسته بودند که صندوق سیار اخذ رأی برای آنها برده شود.»

سخنگوی وزارت کشور، حسینعلی امیری، از تقاضای موسوی و رهنورد برای رای دادن از طریق صندوق سیار اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

خود فرزندان موسوی و رهنورد هم در بیانیه که روز ۷ اسفند در «کلمه» منتشر کرده‌اند گفته‌اند: «ما، کوکب، زهرا و نرگس موسوی خامنه […] علی‌رغم نواقص و فشارها، در انتخابات روز جمعه ۷ اسفند رأی می‌دهیم». خانواده موسوی پیش از این و به دنبال ملاقات هفتگی با پدر و مادر خود، اعلام کرده بودند که آنها هم «به رغم نواقص و کاستی‌ها» در انتخابات ۷ اسفند شرکت می‌کنند.
امکان رای دادن برای مهدی کروبی فراهم نشد

فرزند مهدی کروبی، محمدحسین کروبی، از عدم فراهم شدن امکان رای دادن برای پدرش خبر داد.

محمدتقی کروبی فرزند مهدی کروبی در گفت‌وگو با «کلمه» گفت: «آخرین خبری که تا نیم ساعت پیش داریم هنوز صندوق رای را به محل حصر نبرده‌اند با اینکه انتخابات تمدید شده است…. پدرم از صبح لیست خود را آماده کرده بودند.»

محمدتقی کروبی از دولت در کوتاهی کردن ارسال صندوق رای سیار به محل حصر کروبی انتقاد کرد: «در حقیقت انتقاد ما به وزارت کشور و وزارت اطلاعات است زیرا این وظیفه دولت و وزارت کشور و اطلاعات است که این حق را در اختیار محصوران بگذارند و اگر تا پایان وقت این چنین نشود آنها باید پاسخ بدهند که چرا یک شهروند را از این حق قانونی محروم کرده‌اند؟»

دو روز پیش از انتخابات ۷ اسفند، کروبی اعلام کرد که از مأموران امنیتی پاسبانش خواسته است برای او صندوق سیار بیاورند که در انتخابات ۷ اسفند شرکت کند.

این در حالی است که امیری، سخنگوی وزارت کشور، با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور گفته بود که کروبی رای داده است: «من در این مورد از استاندار تهران سوال کردم و گفته شد که ایشان تقاضای صندوق سیار کرده‌اند و چون امکان حضور در پای صندوق ثابت برای ایشان وجود نداشت حسب کسب اطلاع من از استاندار گویا رای خود را از طریق صندوق سیار داده‌اند.»

به گزارش «ایسنا» دادستانی تهران اعلام کرد که مهدی کروبی در انتخابات هفتم اسفند شرکت نکرده است. پیرو صحبت‌های سخنگوی وزارت کشور مبنی بر حضور مهدی کروبی در انتخابات و ریختن رای خود در صندوق سیار در روز ۷ اسفند، دادستانی تهران اعلام کرد که: «با توجه به استفساریه به عمل آمده از وزارت اطلاعات تا زمان مصاحبه آقای امیری، چنین اقدامی صورت نگرفته است.»

محمدتقی، فرزند مهدی کروبی شب ۵ اسفندماه در صفحه اینستگرامش این پیام را منتشر کرد و گفت پدرش برای «حفظ جمهوریت» در محل حصر خود رأی خواهد داد.

مهدی کروبی از بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ بدون هیچ اتهام یا برگزاری دادگاهی در حصر خانگی به سر می‌برد. در سه سال اول این پنج سال، او در اتاق کوچکی نگهداری می‌شده و از دیدن نور آفتاب محروم بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016