چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

اعتراض زنان برهنه “فمن” در کنفرانس اسلامی پاریس + ویدئو

تقاطع: اعضای گروه زنان معترض “فِمِن”، سخنرانی “طارق رمضان” اسلام‌شناس مشهور سوییسی در پاریس را با اخلال مواجه کردند.

آقای رمضان روز شنبه (۱۴ می-۲۵ اردیبهشت) در سی‌وسومین کنفرانس سالانه‌ی اسلامی در “لو بورژه” واقع در منطقه‌ی “سن-سان-دُنی” پاریس در حال سخنرانی بود که ناگهان یک زن برقع‌پوش به روی سن رفت و در مقابل او برقعش را از تن خارج، و بالاتنه‌اش را برهنه کرد. هم‌زمان سه زن برهنه‌ی دیگر از سه قسمت دیگر سالن کنفرانس به سمت سن رفتند. ماموران حفاظتی بلافاصله این چهار زن را گرفتند و به خارج از سالن کنفرانس بردند.

این چهار زن معترض “فِمِن” بر روی بدن‌ خود نیز عبارت‌هایی را در اعتراض به دخالت اسلام در سیاست نوشته بودند که از جمله می‌توان به این دو جمله که “الله، سیاست‌مدار نیست” و “نه، اسلام، سیاسی نیست” اشاره کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


“طارق رمضان” ۵۳ساله که استاد مطالعات اسلامی در دانشگاه آکسفورد است، یکی از شناخته‌شده‌ترین اسلام‌شناسان معاصر در جهان به شمار می‌آید. او در عین حال، نوه‌ی “حسن البنا”، بنیان‌گذار “اخوان‌المسلمین” در مصر است.

گروه “فِمِن” که فعالیت خود را از اوکراین آغاز کرد، به خاطر شیوه‌ی خاص اعتراضی‌اش شناخته می‌شود. مسائلی مانند روسپی‌گری، ختنه‌ی زنان، و قوانین اسلامی و حجاب، از جمله مواردی است که در سال‌های اخیر مورد اعتراض اعضای این گروه قرار گرفته است.


آواز خوانی یک روحانی در حضور قالیباف


افتتاح کافه در صندوق عقب ماشین‌ ۲۰۶


صفحه اینستاگرام بچه پولدار های تبریز هم آمد


مجسمه ای‌ به شکل فیل که از زاویه دیگر به شکل زرافه است


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016