چهارشنبه 16 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
8 تیر» دو برادر کولبر توسط نیروهای انتظامی کشته شدند
18 اسفند» تغییر فرمانده نیروی انتظامی
پرخواننده ترین ها

مرگ جوان تهرانی در بازداشتگاه پلیس بر اثر عواقب ضرب‌وشتم


نادر داستان‌پور

خبرگزاری هرانا – نادر داستان‌پور شهروند تهرانی بر اثر عوارض ناشی از ضرب‌وشتم حین بازداشت از جمله آسیب مغزی و عدم انتقال به بیمارستان در بازداشتگاه کلانتری ۱۲۷ نارمک جان خود را از دست داد. این شهروند تهرانی روز پنج شنبه سوم تیرماه بازداشت و روز بعد اعلام شد در بازداشتگاه فوت کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نادر داستان‌پور در بازداشتگاه کلانتری ۱۲۷ نارمک تهران دراثر آسیب به جمجمه ناشی از ضرب‌وشتم زمان بازداشت جان خود را از دست داد.

یک منبع نزدیک به خانواده داستان‌پور با اعلام این خبر در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “نادر پسر دوم خانواده بود. روز پنج شنبه سوم تیرماه که اهالی منزل خواب بودند پلیس زنگ درب خانه را می‌زند. پسر بزرگ خانواده در را باز می کند اما به دلیل نداشتن حکم از ورود آن‌ها ممانعت به عمل می‌آورد. اما با بیشتر شدن تعداد ماموران، درب خانه را شکسته و بعد از ورود به منزل اعضای خانواده را مورد ضرب و شتم شدید توام با استفاده از اسپری اشک‌آور قرار می دهند.”



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این منبع در ادامه افزود: “نادر و برادرش پس از بازداشت به بازداشتگاه کلانتری ۱۲۷ نارمک منتقل می‌شوند و روز بعد به شعبه هفت بازپرسی دادسرای قضایی تهران اعزام شدند. قاضی‌ علی‌رغم رویت علائم ضرب‌‌وجرح به جای اعزام به بیمارستان با تمدید قرار بازداشت آن ها را دوباره به بازداشتگاه می فرستد.”

منبع نزدیک به خانواده داستانپور در مورد نحوه مرگ این شهروند تهرانی هم‌چنین توضیح داد: “در بازداشتگاه حال نادر بد می شود و هرچقدر سایر بازداشت شدگان داد و بیداد می کنند فایده ای نمی کند و حتی ماموران به جای انتقال وی به بیمارستان، آن‌ها را مورد تمسخر قرار می‌دهند تا اینکه نادر در آغوش برادر بزرگترش در اثر خونریزی مغزی جان می‌دهد. بعد از یک‌ساعت آمبولانس می‌آید و جسد به مدت ۵ روز به سردخانه کهریزک منتقل و نگهداری شده بود. درنهایت خانواده او را به خاک سپردند.”

وی همچنین درپایان تاکید کرد: “هنوز این خانواده از دلایل حمله به خانه و ضرب‌وشتم و بازداشت اطلاعاعی ندارند. پدر خانواده داستان‌پور نیز با تهیه استشهاد محلی شکایتی را در دست اقدام دارد و سئوال این‌ است که آیا مسئولان مربوطه پاسخگو خواهند بود؟ این ماموران در ابتدا حکم ورود نداشتند. بازپرسی هم گفته بود به آنان حکمی داده نشده اما اخیرا می‌گویند تلفنی حکم گرفته بودند.”


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016