دوشنبه 21 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

سفیر کره جنوبی: بودجه سفارت را قاچاقی وارد ایران می‌کنیم

160711114.jpg
بی بی سی - سفیر کره جنوبی در ایران از روند اجرای توافق هسته‌ای (موسوم به برجام) انتقاد کرده و گفته است که شش ماه بعد از اجرای آن هنوز بانک‌های بزرگ دنیا روابط خود را با ایران آغاز نکرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های ایران کیم سیونگ-هو در همایشی در تهران گفته است بانک‌ها پول به ایران انتقال نمی‌دهند و "حتی ما در سفارت مجبوریم بودجه خود را از کشورهای دیگر به صورت قاچاق وارد ایران کنیم."

آقای کیم از کشورهای غربی خواسته است که بانک‌های خود را تشویق کنند که وارد معامله با بانک‌های ایرانی شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مقام‌های ایران هم بارها اذعان کرده‌اند که روند برقراری روابط بانک‌های بین‌المللی با ایران کندتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد پیش می‌رود.

آنها گلایه می‌کنند که با وجود رفع تحریم‌ها علیه نظام بانکی، هنوز معاملات خارجی این کشور با دشواری صورت می‌گیرد.

در مقابل بانک‌های بزرگ اروپایی می‌گویند نگران آن هستند که پس از معامله با ایران، آمریکا اعلام کند معاملات انجام شده بخشی از جریان پولشویی بوده و یا به تامین مالی تروریسم کمک می‌کرده است. این مسئله می‌تواند جریمه و مجازات دولت آمریکا را به دنبال داشته باشد.

سفیر کره جنوبی در تهران گفته است که مقام‌های غربی می‌گویند بانک‌ها را به معامله با ایران تشویق می‌کنند اما نمی‌توانند به شرکت‌های خصوصی برای معامله با ایران فشار وارد کنند.

حدود دو ماه پیش ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران، گفته بود که بانک‌های خارجی می‌ترسند که حتی اگر وزارت دارایی آمریکا اجازه کار با ایران را به آنها بدهد، دادستان‌های آمریکایی برای آنها مشکل ایجاد کنند.

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای، هم در آن زمان اذعان کرده بود که هنوز هیچ بانک بزرگ اروپایی وارد تعامل با ایران نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016