جمعه 1 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بازداشت یک ایرانی دیگر مقیم آمریکا پس از بازگشت به ایران

116940164.jpg
یک ایرانی مقیم آمریکا که چندی قبل برای عیادت مادر بیمار و سالخورده خود، به استان گلستان مراجعت کرده بود، پس از چند روز توسط نیروهای امنیتی بازداشت گردید.

به گزارش خبرنگار «سحام»، رضا (روبین) شاهینی دانشجوی فارغ‌التحصیل رشته «امنیت بین‌الملل و حل و فصل منازعات» دانشگاه سن دیه‌گو که در تاریخ دوم خردادماه سال‌جاری (۲۲ ماه می) برای ملاقات مادر بیمار و سالخورده خود، به استان گلستان سفر کرده بود، روز ۲۱ تیرماه (۱۱ ژولای) در منزل مسکونی خود بازداشت شد.

116940165.jpg

آقای شاهینی قرار بود روز چهارم مردادماه (۲۵ ژولای) به آمریکا بازگردد.

هنوز از نهاد بازداشت کننده رضا شاهینی اطلاعی در دست نیست اما به نظر می‌رسد سازمان اطلاعات سپاه پاسداران مرجع این بازداشت بوده باشد.

ماموران امنیتی در هنگام بازداشت، ضمن تاکید به خانواده آقای شاهینی مبنی بر حفظ آرامش، از آنان به صورت اکید درخواست کردند که اطلاع‌رسانی درباره این بازداشت را متوقف کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یک منبع نزدیک به خانواده رضا شاهینی به خبرنگار «سحام» می‌گوید که «ممکن است آقای شاهینی برای این بازداشت به تهران منتقل شده باشد.»

ماموران امنیتی که با اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» رضا شاهینی را بازداشت کردند، حکم بازرسی از منزل وی را نیز در اختیار داشته‌اند و در این بازداشت تمامی وسایل شخصی وی را نیز توقیف کرده‌اند.

این ماموران با ذکر این جمله که «این پرونده امنیتی است»، از تماس تلفنی رضا شاهینی با خانواده‌اش ممانعت به عمل آورده‌اند.

گفتنی است حسن روحانی بارها در مجامع مختلف تاکید به بازگشت ایرانیان مقیم خارج از کشور به ایران و مشارکت آن‌ها در توسعه کشور کرده که این نتیجه این تاکیدات تنها بازداشت ایرانیان مقیم خارج از کشور بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016