سه شنبه 26 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

"کشته‌شدن چهار داعشی و کشف کمربند انفجاری" در کرمانشاه


دویچه وله - استاندار کرمانشاه از درگیری مسلحانه با "یک تیم انتحاری وابسته به داعش" در دو شهر این استان خبر داد. در این دو عملیات چهار تن کشته، عده‌ای دستگیر و از یک "خانه تیمی" در کرمانشاه سلاح و مواد منفجره کشف شده است.

اسدالله رازانی روز سه‌شنبه (۱۶ اوت/ ۲۶ مرداد) به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت که صبح این روز سه نفر از اعضای یک "تیم تروریستی که یک خانه تیمی در شهر کرمانشاه را در اختیار گرفته بودند" طی عملیاتی کشته شدند. به گفته‌ی استاندار کرمانشاه: «از این خانه تیمی انواع سلاح‌های نظامی و انفجاری مانند جلیقه و کمربندهای انتحاری، نارنجک و انواع سلاح خودکار و کمری کشف شده است».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس این گزارش، شامگاه دوشنبه هم در یکی از شهرهای غربی استان کرمانشاه در درگیری نیروهای امنیتی و انتظامی "با بخش دوم همین تیم ترویستی، یکی از عناصر موثر گروه تکفیری داعش به هلاکت رسید و تعدادی هم دستگیر شدند".

رازانی به نام شهری که درگیری در آن رخ داده، هویت "عنصر مؤثر داعش" و مشخصات و تعداد دستگیرشدگان اشاره‌ای نکرده است.

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، به نقل از منوچهر امان‌اللهی، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، نوشته است که این سه نفر با "هدف عملیات خرابکارانه" وارد ایران شده بودند و از آنها "یک قبضه سلاح کلاشنیکف، دو تیغه خشاب و یک جلیقه انفجاری کشف شده است".

در ماه‌های اخیر اخبار مشابهی از درگیری با "تروریست‌های وابسته به داعش" در شرق و غرب ایران منتشر شده است؛ افرادی که در جمهوری اسلامی وابستگان به "گروه‌های تکفیری" نامیده می‌شوند.

در یکی از تازه‌ترین موارد، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی حدود دو هفته پیش از "کشته‌شدن دو شهروند ایرانی عضو داعش" خبر داده بود. به گفته‌ی احمدرضا پوردستان، گروه تروریستی "دولت اسلامی" از قصر شیرین و نفت‌شهر نیرو جذب کرده است. قصرشیرین و نفت‌شهر در استان کرمانشاه در نزدیکی مرز عراق قرار دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016