دوشنبه 26 مهر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

زنان اصلاح‌طلب و اصولگرا مجوز حزب می‌گیرند

پرونده چند حزب اصلاح‌طلب و اصولگرا در جلسه امروز کمیسیون ماده ده احزاب بررسی شد.

قاسم میرزایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به بررسی پرونده چند حزب اصلاح‌طلب و اصولگرا در جلسه کمیسیون ماده ده احزاب، ابراز داشت: در این جلسه پرونده مجوز یا تمدید فعالیت چند حزب از جمله مجمع زنان اصلاح‌طلب، جامعه زنان انقلاب اسلامی، حزب آزادگی ایران اسلامی، حزب رفاه کارگران، روزنامه‌نگاران مسلمان، جامعه حضرت زینب، مجمع رهپویان بصیرت، خانه کشاورز، کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب، پویندگان اصلاحات کشور و حزب وفاق و پیشرفت اسلامی بررسی خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


میرزایی با اشاره به اینکه در جلسه کمیسیون ماده ده احزاب وزیر کشور یا قائم مقام ایشان حضور پیدا می‌کنند، تاکید کرد همچنان آقای مقیمی در جلسات حضور خواهند داشت.

به گزارش ایلنا، مجمع زنان اصلاح‌طلب یکی از احزاب بانوان اصلاح‌طلب است که اخیرا مجوز حضور در شورای هماهنگی را دریافت کرده است.

جامعه زنان انقلاب اسلامی نیز یکی از احزاب اصلاح‌طلب به شمار می‌رود که دبیر کلی آن بر عهده اعظم طالقانی دختر مرحوم طالقانی است که احتمالا برای تمدید فعالیت درخواست مجوز داده است. در حال حاضر نشریه پیام ابراهیم به صاحب امتیازی این مجموعه منتشر می‌شود.

حزب آزادگی ایران اسلامی نیز حزبی به دبیرکلی «عیسی کاکویی» از رزمندگان دفاع مقدس است که از احزاب حامی قالیباف محسوب می‌شود. حزب آزادگی ایران اسلامی، در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۹۴ مجوز فعالیت خود را از وزارت کشور دریافت کرده و احتمالا پروانه این حزب مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حزب دیگری که در این جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت حزب رفاه کارگران است که پیش از این در دهه هشتاد فعالیت‌هایی داشته است و گرایشی میانه‌رو دارد. در آن مقطع حسین سرافراز دبیر کل این حزب بود.

انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان تشکلی صنفی-سیاسی به دبیرکلی سیدنظام الدین موسوی مدیر عامل خبرگزاری فارس است که احتمالا برای تبدیل فعالیت مجوز آن به صورت حزب درخواست داده است.

جامعه حضرت زینب نیز نام یک تشکل است که به ابتکار مرحوم مریم بهروزی تشکیل شد. بعد از آن تا مدتی عفت شریعتی به عنوان دبیر آن شناخته می‌شد و از احزاب نزدیک به اصولگرایان به شمار می‌رفت. با این حال سال گذشته اعضای این مجموعه بعد از دیدار با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اعلام کردند به دنبال تشکیل حزبی فراگیر خواهند رفت و از همسران رییس جمهوران ایران برای عضویت در این حزب دعوت خواهند کرد. «اعظم حاجی عباسی» فرزند مریم بهروزی دبیرکل فعلی این تشکل به شمار می‌رود.

حزب رهپویان بصیرت یکی دیگر از احزابی است که درخواست مجوز داده است. بر اساس شنیده‌های خبرنگار ایلنا این مجموعه نیز یکی از احزاب اصولگرا در استان مازندران به شمار می‌رود که از سال ۹۳ به دنبال دریافت مجوز حزب بوده است.

خانه کشاورز نیز تشکلی است که توسط عیسی کلانتری تشکیل شد تا مطالبات کشاورزان را پیگیری کند. این تشکل در چند سال گذشته سعی کرد فعالیت‌های خود را گسترش دهد.

کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب نیز تشکلی است که مواضع اصلاح‌طلبانه ‌آن بیشتر به چشم می‌آید و مدتی نیز عباس دودوزانی از چهره‌های موثر اصلاح‌طلب دبیرکلی آن را بر عهده داشت.

حزب وفاق ملی و پیشرفت اسلامی نیز خود را حزبی اصولگرا معرفی کرده است که دبیر کلی آن بر عهده فردی به نام حسن مجتبی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016