چهارشنبه 5 آبان 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

"برابری زن و مرد ۱۷۰ سال دیگر طول می‌کشد"

مجمع جهانی اقتصاد در گزارش ۲۰۱۶ خود روند پیشرفت برابری زنان و مردان در جهان را کند توصیف کرد. در رتبه‌بندی این گزارش ایران در بین ۱۴۴ کشور در رده ۱۳۹ قرار دارد.

خبرنامه گویا ـ مجمع جهانی اقتصاد در گزارش تازه خود می‌گوید دستیابی به برابری زن و مرد در جهان بیش از آن‌چه گمان می‌رفت طولانی خواهد شد.

کارشناسان مجمع جهانی اقتصاد چهارشنبه ۲۶ اکتبر / ۵ آبان در تازه‌ترین گزارش خود در این‌باره گفته‌اند برابری زن و مرد تا ۱۷۰ سال دیگر طول خواهد کشید.

سال گذشته این مدت زمان، ۱۱۷ سال عنوان شده بود.

Man-Woman-261016.jpg

مجمع جهانی اقتصاد هر سال بخت زنان جهان در برابر مردان را مورد تحقیق قرار می‌‌دهد. گزارش امسال ۱۴۴ کشور جهان را پوشش می‌دهد. این پژوهش در چهار زمینه‌ صورت می‌گیرد: سلامت و امید به زندگی، آموزش، مشارکت در مشاغل سیاسی، درآمد و شرکت در مدیریت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مجمع جهانی اقتصاد می‌گوید مطالعات بیش از یک دهه نشان می‌دهند که عملی ساختن تمام پتانسیل زنان به‌عنوان نیمی از بشریت، به کندی پیش می‌رود.

در رتبه‌بندی گزارش مجمع جهانی اقتصاد در زمینه برابری زن و مرد، ایران در میان کشورهای انتهای جدول است و در بین ۱۴۴ کشور در رتبه ۱۳۹ قرار دارد.

پس از ایران تنها شش کشور چاد، عربستان سعودی، سوریه، پاکستان و یمن در انتهای جدول قرار دارند.

در ابتدای جدول رتبه‌بندی به‌ترتیب نام کشورهای ایسلند، فنلاند، نروژ و سوئد دیده می‌شود.

در این جدول آلمان در رتبه ۱۳، هلند ۱۶، فرانسه ۱۷، و بریتانیا در رتبه ۲۰ قرار دارند. آمریکا و روسیه به‌ترتیب در رده‌های ۴۵ و ۷۵ قرار دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016