سه شنبه 18 آبان 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

صادق لاریجانی روحانی را به دو رویی متهم کرد


صادق آملی لاریجانی

صادق لاریجانی به روحانی: پیش رهبر خواستار برخورد با مطبوعات می‌شوید و در بیرون ندای آزادی سر می‌دهید

بی بی سی - صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران گفته‌های اخیر حسن روحانی درباره برخورد با مطبوعات را افترا و توهین خوانده و رئیس جمهور ایران را به دورویی متهم کرده است.

آقای لاریجانی خطاب به او گفته است: "برادر بزرگوار! شما خودتان شفاها یا کتبا با واسطه یا بی‌واسطه بارها گفته‌اید که چرا با فلان روزنامه یا فلان سایت برخورد نمی‌کنید یا نزد مقام معظم رهبری گلایه می‌کنید که چرا دستگاه قضایی با فلان روزنامه برخورد نکرده است، اما وقتی در بین اهالی مطبوعات و رسانه حضور می‌یابید ندای آزادی مطبوعات سر می‌دهید".

حسن رو حانی روز شنبه ۱۵ آبان در نمایشگاه مطبوعات تهران گفته بود: "از قلم شکسته و دهان بسته کاری ساخته نیست.‏ نباید با بهانه‌های واهی، قلم‌ها را شکسته و دهان‌ها را ببندیم."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای لاریجانی امروز گفت که خطاب آقای روحانی به دستگاه قضایی بوده اما تاکید کرد: "ما به هیچ کدام از این سخنان کاری نداریم و راه قانونی خود را می‌رویم".

رئیس قوه قضاییه ایران گفته مایه تعجب است "کسانی که چنین افتراها و اهانت‌هایی را به قوه قضاییه روا می‌دارند، مدام هم دم از اخلاق و اسلام می‌زنند. این گونه افتراها و توهین‌ها با کدام اخلاق و اسلام، سازگار است؟ اینگونه افتراها به قوه قضاییه و تضعیف دستگاه قضایی به سود چه کسی است؟"

ایران یکی از بزرگترین زندان‌های روزنامه‌نگاران در جهان است و این کشور در میان ۱۸۰ کشور رتبه ۱۶۹ را از حیث آزادی بیان دارد. سازمان گزارشگران بدون مرز حسن روحانی را متهم می‌کند که به وعده‌هایش درباره تامین آزادی بیان و مطبوعات عمل نکرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016