پنجشنبه 27 آبان 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

یک ایرانی پشتیبان مالی طرح استقلال کالیفرنیا

2016111614.JPG
خبرگزاری ایرانشهر - وب‌سایت خبری "سی ان بی سی" می‌گوید مغز متفکر پشت طرح مشهور به Calexit که به دنبال استقلال ایالت کالیفرنیا از آمریکاست یک سرمایه‌دار و کار‌آفرین ایرانی‌الاصل به نام «شروین پیشه‌ور» است که کمپانی بزرگ او Hyperloop one در سیلیکون ‌ولی از اصلی‌ترین سرمایه‌گذاران تکنولوژی‌های روز دنیا از جمله نخستین سرمایه‌گذار کمپانی Uber نیز محسوب می‌شود.

یک گروه از جدایی‌طلبان کالیفرنیایی پیش از این با راه اندازی وبگاه YesCalifornia.org فعالیت جمع‌آوری رای اینترنتی برای استقلال کالیفرنیا را آغاز کرده‌اند اما شروین پیشه‌ور طرح Calexit را به منظور معرفی کالیفرنیا به عنوان یک قدرت مستقل اقتصادی، پشتیبانی کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای پیشه‌ور قصد خود از راه اندازی جنبش Calexit را خروج موقت از حیات سیاسی آمریکا در اعتراض به انتخاب دونالد ترامپ دانسته و خواستار جدایی دایمی کالیفرنیا به عنوان یک ملت و کشور از ایالات متحده نیست.

او معتقد است کالیفرنیا با قدرت اقتصادی بزرگی که دارد باید سهم بیشتری در تعیین سرنوشت سیاسی آمریکا داشته باشد.

شایان ذکر است ایالت کالیفرنیا ششمین قدرت اقتصادی جهان و دارای مشهورترین کمپانی‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های تولیدکننده تکنولوژیک خصوصا در حوزه IT است.

بر اساس رای دیوان عالی آمریکا در سال 1868، یک ایالت هنگامی می‌تواند از مجموعه ایالات متحده خارج شود که دچار انقلاب شده و یا با رضایت 2/3 ایالت‌های دیگر باشد.

آقای پیشه ور که نامش یادآور «جعفر پیشه وری» در غائله آذربایجان است، در دوران انتخابات گذشته ریاست جمهوری (2016) میزبان مهمانی جمع آوری کمک مالی برای کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون به میزبانی جوروج کلونی بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016