جمعه 28 آبان 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مجلس نمایندگان آمریکا منع فروش هواپیما به ایران را تصویب کرد

_92491734fd1.jpg
بی بی سی - مجلس نمایندگان آمریکا طرح منع فروش هواپیمای مسافربری به ایران را تصویب کرد. مطابق این طرح وزارت دارایی آمریکا از صدور مجوز برای مبادلات مالی مرتبط با فروش هواپیمای مسافربری به ایران منع می‌شود.

این طرح برای اجرایی شدن باید به تایید مجلس سنا و رئیس جمهور آمریکا نیز برسد. خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید اگر این طرح قبل از پایان ریاست جمهوری باراک اوباما برای تایید به رئیس جمهور ارائه شود آقای اوباما آن را وتو خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مصوبه مجلس نمایندگان در صورت قانونی شدن، در مورد مجوزهایی که پیش از این صادر شده نیز صادق خواهد بود.

به دنبال توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی و رفع برخی تحریم‌ها دولت باراک اوباما مجوزهای لازم را برای صدور هواپیما به ایران صادر کرده است. جمهوری‌خواهان پس از آن در تلاش بوده‌اند که جلوی فروش هواپیما به ایران را بگیرند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز منتقد توافق هسته‌ای بوده است.

مجلس نمایندگان در حالی به دنبال محدود کردن فروش هواپیما به ایران است که دولت این کشور برای خرید بیش از صد هواپیمای مسافربری به طور جداگانه با کمپانی‌های بوئینگ و ایرباس به توافق رسیده است.

امروز كلود براند مدير ارشد ايرباس به امیر پایور، خبرنگار اقتصادی بی‌بی‌سی فارسی، گفت اگر ايران اير راهى براى تامين مالى خريد هواپيما پيدا كند و يا بتواند به طور نقد هزینه آن را بپردازد ایرباس آماده است اولین فروند هواپیما را تا پایان سال میلادی جاری به ایران تحویل دهد.

شرکت ایرباس اعلام آمادگی کرده که چهار فروند هواپیمای دیگر را هم تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران به این کشور تحویل دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016