چهارشنبه 24 آذر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

یک فرمانده سپاه پاسداران در "تدمر" سوریه کشته شد


حسن اکبری

رادیو فردا ـ حسن اکبری، یکی از فرماندهان سپاه پاسداران و فرمانده گردان تخریب در شهر «تدمر» - پالمیرا - سوریه کشته شد.

خبرگزاری فارس روز چهارشنبه ۲۴ آذر گزارش کرد که این فرمانده سپاه در جریان «مبارزه با تروریست‌های تکفیری» کشته شده و جسد وی تاکنون به ایران بازنگشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمد جلالی نسب از فرماندهان سپاه قم و یاسین رحیمی عضو «تیپ فاطمیون» مشهد نیز از دیگر افرادی هستند که گزارش‌ها از کشته شدن آنها در در روز‌های اخیر در تدمر - پالمیرا - حکایت دارد.

شبه ‌نظامیان گروه حکومت اسلامی (داعش) چند روز پیش با حمله به شهر تاریخی تدمر - پالمیرا - کنترل بخش‌هایی از این شهر را از دست نیروهای ارتش سوریه خارج کردند.

دیده‌ بان حقوق بشر سوریه هم اعلام کرده است که به رغم حملات هوایی روسیه، شبه ‌نظامیان گروه حکومت اسلامی شهر تدمر - پالمیرا - را به طور کامل بازپس گرفته و در جستجوی سربازان ارتش سوریه در نقاط مختلف این شهر است.

به گفته مقام‌های مسئول در ایران٬ تاکنون بیش از یک هزار تن از نیروی‌های موسوم به «مدافع حرم» در سوریه جان خود را از دست داده‌اند.

محمدعلی شهیدی محلاتی، رئیس و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، اوایل آذر ماه امسال اعلام کرده بود تعداد نظامیان کشته شده ایران در عراق و سوریه از مرز یک هزار تَن فراتر رفته است.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران عبارت «شهدای مدافع حرم» را برای آن ‌دسته از اعضای سپاه پاسداران و بسیج که در سوریه و عراق برای حراست از اماکن مقدس شیعیان کشته می‌شوند، به کار می‌برند.

افغان‌ها و پاکستانی‌های مقیم ایران نیز از دیگر اعضای گروه «مدافعان حرم» هستند که در قالب دو گردان «فاطمیون» و «زینبیون» در کنار نیروهای بشار اسد در سوریه در حال جنگ هستند.

بخشی از کشته‌شدگان گروه «مدافعان حرم» از اعضای این گردان‌ها هستند.

در این میان، مقام‌های ایران بارها اعلام کرده‌اند حضور نیروهای نظامی‌ این کشور در سوریه و عراق، جنبه «مستشاری» دارد. اما آمریکا و برخی از کشورهای غربی و نیز عربی تهران را متهم به حمایت نظامی از حکومت بشار اسد کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016