دوشنبه 13 دی 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

انتقال اورژانسی آیت الله کاظمینی بروجردی از زندان اوین به بیمارستان

خبرگزاری هرانا – آیت الله سید محمدحسین کاظمینی بروجردی، زندانی عقیدتی و بیمار زندان اوین که دهمین سال حبس خود را سپری می کند، درپی وخامت حالش روز گذشته به طور اورژانسی به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز یکشنبه دوازدهم دی ماه، درپی وخامت حال سید محمدحسین کاظمینی بروجردی، مسئولین زندان اوین وی را به طور اورژانسی به بیمارستان نامعلومی در خارج از زندان منتقل کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای کاظمینی بروجردی، در ماههای اخیر از «عارضه استخوان درد شدید» رنج برده و چندین بار به بهداری زندان اوین منتقل اما بدون درمان مناسب به بند ۳۲۵-الف ویژه روحانیت بازگردانده شده بود.

این زندانی عقیدتی در اثر بدرفتاری های زمان بازداشت و شراط بد محیطی در مدت طولانی حبس، دچار ناراحتی های قلبی و ریوی شده است با این حال از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده. آقای بروجردی از اواخر آبان ماه به دردهای مفصلی و استخوانی و نیز جمع شدن رگها مبتلا شده، مشکلی که باعث خمیدگی و انحنای پاهای وی شد و توان راه رفتن مناسب را از او سلب کرده است.

یک منبع آگاه از وضعیت آیت الله بروجردی، دراین‌باره به گزارشگر هرانا گفت: “از نیمه نوامبر ۲۰۱۶، علیرغم پیگیری ها و تماس های تلفنی و مراجعه حضوری خانواده و نزدیکان آقای بروجردی به دادگاه ویژه روحانیت، مسئولین دادگاه از انتقال وی به بیرون از زندان جلوگیری کردند تا این که در روز یکشنبه با وخامت حال ایشان، مقامات مسئول مجبور شدند ایشان را به طور اورژانسی به بیمارستانی خارج از زندان منتقل کنند.”

این منبع مطلع هم‌چنین تاکید کرد: “تا این لحظه نزدیکان این زندانی عقیدتی اطلاع دقیقی از نام و آدرس بیمارستان و نحوه بستری شدن و درمان ایشان ندارند.”

آیت الله کاظمینی بروجردی که در سال‌های ۱۳۷۴، ۱۳۷۹ و ۱۳۸۴ دستگیر و زندانی شده بود آخرین بار در سال ۱۳۸۵ بازداشت و به ۱۱ سال زندان، به انضمام مصادره اموال محکوم شد.

وی به مدت یکسال در زندان یزد نگهداری و سپس به زندان اوین منتقل شد.
در فروردین ماه سال جاری هرانا گزارش کرده بود، پرونده جدیدی برای این زندانی عقیدتی مفتوح شده است.

یکی از نزدیکان آیت الله بروجردی در گفتگو با گزارشگر هرانا گفته بود: “اخیرا ایشان به دادگاه فراخوانده شده و به او گفته اند پرونده جدیدی تحت عوان ارتداد برایش باز شده که ایشان پاسخ می دهند من این‌ها را قبول ندارم و حاضر نشده در هیچ دادگاهی شرکت کند. تمامی این‌ها همه شفاهی بوده و مانند سابق که هیچ حکم کتبی دریافت نکرده اند.”


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016