شنبه 9 بهمن 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

واکنش روحانی به ترامپ: یادشان رفته دیوار برلین سالها پیش فرو ریخت

1705666_910.jpg
به گزارش اصلاحات نیوز؛ حسن روحانی رئیس‌جمهور هفتم ایران صبح امروز در مراسم هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری، با اظهار امیدواری از اینکه سفر خارجی‌ها به ایران موجب آشنایی با تاریخ و فرهنگ ایران شود، اظهار داشت: در تاریخ ایران اسلامی ما همواره مردم ایران، ملت ایران، شگفتی‌های بزرگی را آفریدند. در آستانه ایامی هستیم که ۳۸ سال پیش مردم ایران انقلاب بزرگی را به پیروزی رساندند.

روحانی بیان کرد: ایران کشوری است که هرگز سابقه استعمارگری نداشته و هرگز سابقه استعمارشدن نیز نداشته است.

وی افزود:‌ مردم ما هیچ‌گاه با مسئله‌ای به‌نام نژادپرستی خوی نداشته‌اند؛ در کشور ما ادیان مختلف، اقوام مختلف، فرهنگ‌های مختلف همزیستی مسالمت‌آمیز داشته‌ند، در کشور ما کنار مسجد کلیسا وجود دارد، کنار مسجد، کنیسه وجود دارد، کنار پارلمان ما و کنار نمایندگان مسلمان، نمایندگان ادیان دیگر و نمایندگان مسیحی و یهودی و زرتشتی حضور دارند. در کشور ایران، یهودیان، مسیحیان و زرتشتیان همان آزادی‌ای را دارند که مسلمانان دارای آن آزادی هستند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ایران در سالیان اخیر به جهانیان نشان داد و با صدای رسا به گوششان رساند که ایران کشور صلح و دوستی است؛ ما به صلح، آشتی و برادری و همزیستی افتخار می‌کنیم. امروز زمانی نیست که بین ملت‌ها دیوارکشی باشد، یادشان رفته که سالیانی پیش دیوار برلین فرو ریخت. دیوارها بین ملت‌ها اگر هم باشد باید برداشته شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روحانی ادامه داد: دنیای امروز دنیایی نیست که بین ملت‌‌ها و مردمان سرزمین‌های مختلف فاصله ایجاد کرد. امروز روز همسایگی است و از لحاظ فرهنگی و علم و تمدنی همسایه یکدیگر شده‌ایم و هستیم. جهان ارتباطات و فناوری ارتباطات فاصله‌های ما را کمتر کرده است. جهانی شدن فاصله ما را کمتر کرده است. کسی امروز نمی‌تواند با جهانی شدن مبارزه کند. امروز روزی است که از لحاظ تجارت باید به هم نزدیک‌تر شویم.

روحانی با بیان اینکه ایران کشوری است که هم برای ثبات منطقه با همه توان و قدرتش و هم برای دفاع از مردم بی‌گناه منطقه از تمام قدرتش استفاده کرده است، گفت: اگر کمک ایران به مردم و ارتش عراق و سوریه نبود، امروز در دمشق و بغداد تروریست‌ها حاکم بودند و به‌جای گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه، ما امروز شاهد دولت تروریستی در بغداد و در دمشق بودیم. شجاعت مردم عراق و سوریه و حمایت مردم ایران از این ملت‌ها بود که امروز خوشبختانه تروریسم در منطقه ما در حال افول است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016