Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 2 خرداد 1384

استقبال ستادهاي انتخاباتي معين و مهرعليزاده از نامه آيت الله خامنه اي به شوراي نگهبان، هاتف

در پي نامه مقام معظم رهبري به شوراي نگهبان اعضاي ستادهاي انتخاباتي دکتر معين و مهرعليزاده از اين نامه استقبال کردند.

علي شكوري راد،، رييس ستاد انتخاباتي معين، در مورد دستور مقام معظم رهبري گفت: همان طور كه در واكنش به اطلاعيه‌ شب گذشته شوراي نگهبان، اعلام كرده‌ام معتقدم آن اطلاعيه وجاهت قانوني نداشته است و اعلام اسامي نامزدهاي انتخاباتي بايد رسما توسط وزارت كشور اعلام شود، ما انتظار داشتيم، شوراي نگهبان همان طور كه قبلا اعلام كرده بود در پايان روز سوم خرداد ماه نظرش را اعلام كند اما شب گذشته به طور غيرمنتظره با اطلاعيه آن شورا مواجه شديم كه صلاحيت نامزد انتخاباتي ما و تعدادي از افراد سرشناش ديگر را تأييد نكرده بود. از شب گذشته، اعضاي دفاتر و هواداران دكتر معين در سراسر كشور مرتب با ما تماس مي گرفتند و خواستار آن بودند كه اعتراض آنان به نحو شايسته‌اي اعلام و يا اقدام اعتراضي صورت گيرد. علاوه بر مصاحبه‌هايي كه جناب آقاي دكتر معين و خانم دكتر كولايي - سخنگوي ايشان - داشتند در بيانيه‌هاي گروه‌هاي حامي دكتر معين و بيانيه‌اي كه عصر امروز از جانب دكتر معين صادر اعلام شد مواضع اصولي ما در قبال اين اقدام شوراي نگهبان اعلام گرديد.
شكوري‌راد يا‌دآور شد: دكتر معين نه تنها واجد شرايط ذكر شده در قانون اساسي است بلكه ويژگي‌هاي جمع شده در ايشان را بسيار بارز و شخصيت ايشان را بسيار برجسته مي‌دانيم لذا بديهي است كه ردصلاحيت ايشان موجب شگفتي گردد.
وي اظهار داشت: اين امر اختصاص به ما نداشت و بسياري از نيروهاي سياسي و اجتماعي كه مشي سياسي ديگري نيز دارند، از اين موضوع متعجب و شگفت‌زده شدند و واكنش‌هاي بروز داده شده به اين موضوع از شب گذشته تاكنون بسيار زياد و فراگير بوده است. نامه‌ي آقاي حدادعادل نمونه‌اي از اين واكنش‌ها بود كه با تذكر رهبري به شوراي نگهبان زمينه‌ي تجديد نظر اين شورا را فراهم نموده است.
وي در پايان ‌افزود: چنين اقدامي از جانب مقام معظم رهبري كه بر شوراي نگهبان اشراف دارد و اعضاي شوراي نگهبان مستقيم يا غيرمستقيم منصوب از طرف ايشان هستند امري طبيعي در چارچوب قانون و در جهت اصلاح روند انتخابات و استراتژي مشاركت حداكثري مردم در آن است و بايد از آن استقبال نمايند. و ما از هر اقدام قانوني در همه حال در جهت اصلاح امور استقبال مي نماييم.
همچنين الهه كولايي گفت: همكاري و تعامل همه‌ي نيروهاي دخيل در قدرت به سمت قانونگرايي و قانونمندي جهت تامين حقوق مردم مفيد است. اميدواريم در يك فرآيند قانوني امكان تامين حقوق حقه مردم فراهم شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنگوي ستاد معين در ارتباط با دستور مقام معظم رهبري مبني بر تجديد نظر در بررسي صلاحيت معين و مهرعليزاده اظهار داشت: آُقاي دكتر معين و حاميانش همگي در پي برگزاري انتخاباتي آزاد هستند و بايد زمينه به نحوي فراهم شود كه همه شهروندان ايراني بتوانند از حق خود براي شركت در انتخابات استفاده كنند و بر همين اساس از هر اقدام قانوني براي تقويت موازين قانوني در كشور استقبال مي‌كنند.
همچنين رييس ستاد انتخاباتي مهرعليزاده گفت: مقام معظم رهبري در اين ارتباط ديدگاه روشني داشته‌اند.
فاطمه خاتمي در خصوص حكم مقام معظم رهبري به شوراي نگهبان، با تشكر از درايت مقام معظم رهبري اظهار داشت: مقام معظم رهبري در اين ارتباط ديدگاه روشني داشته‌اند و با توجه به اصلي كه خود در اين ارتباط در ابتداي سال مبني بر مشاركت عمومي و همبستگي ملي اعلام كردند اين امر مي‌تواند بر مشاركت حداكثري مردم بيافزايد.
وي تصريح كرد: در طي اين حكم حق مردم ادا شد.
فاطمه خاتمي گفت: تنوع كانديداها در جامعه باعث مي‌شود كه سلايق گوناگون در انتخابات شركت كنند و خود را در اين فرآيند تعيين كننده بدانند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23076

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'استقبال ستادهاي انتخاباتي معين و مهرعليزاده از نامه آيت الله خامنه اي به شوراي نگهبان، هاتف' لينک داده اند.

تاتر حماسه انتخابات در چهار پرده

يادداشت‌های پراکنده رک‌گو
May 23, 2005 10:36 PM

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005