Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 3 خرداد 1384

بحث و جدل در مجلس بر سر سخنان اکبر اعلمي در مورد رد صلاحيتش از سوي شوراي نگهبان، ايرنا

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۳/۰۳‬
داخلي. سياسي. انتخابات ‪. ۸۴‬
غلامعلي حدادعادل رييس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به تذكر آيين نامه‌اي اكبر اعلمي نماينده تبريز در اعتراض به رد صلاحيت وي از سوي شوراي نگهبان گفت: "اگر روضه‌هاي حضرت سيد الشهدا نبود، اسلحه به دست گرفتن شماها و امثال شما به جايي نمي‌رسيد".

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، حدادعادل اين مطلب را در پاسخ به تذكر آيين نامه‌اي اعلمي نامزد رد صلاحيت شده نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بيان كرد.

حدادعادل افزود: شما (اعلمي) اگر اسحله به دست گرفتيد ، چون پاي آن روضه نشسته بوديد.

اعلمي كه بااستناد به بند ‪ ۱۱‬ماده ‪ ۲۳‬آيين نامه داخلي مجلس مبني بر حفظ شان وجايگاه نمايندگان مجلس سخن‌مي گفت ، با اشاره به رد صلاحيت خود از سوي شوراي نگهبان اظهار داشت : من از كساني كه عدالت و همه چيز را بين خود و افراد و جريان خاص خود خلاصه كرده‌اند واگر مشكلات آنها حل شود و دنيا را هم آب ببرد ، حرجي برآنها نيست و دغدغه‌اي ندارند، هيچ انتظاري ندارم.

اين داوطلب رد صلاحيت شده انتخابات رياست جمهوري اضافه كرد: من از كساني كه رجليت خود را از طريق گدايي بدست آورده‌اند، هيچ انتظاري ندارم، چون با تاييد آنها ملت به حقوق خود رسيده است .

وي افزود: وقتي يك خبرنگار مورد بي‌احترامي قرارمي گيرد، اصحاب مطبوعات در دفاع از حيثيت و حقوق خبرنگار بسيج مي‌شوند و تلاش مي‌كنند حق خبرنگار را استيفا كنند.

اعلمي گفت : جناب آقاي حدادعادل شما مستحضريد ، بنده دو دوره است نماينده مجلس هستم و در هر دودوره عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي بودم و دو دوره رييس گروههاي دوستي پارلماني ايران با برخي كشورهاي اروپايي بودم . از طرف جمهوري اسلامي با ديپلمات‌هاي خارجي مذاكره كردم، دوسال رييس شوراي نظارت بر صداوسيما بودم وحداقل ‪ ۵۰۰‬مقاله درزمينه‌هاي سياسي به نگارش درآورده‌ام .

اعلمي افزود: از سوابق و مديريت انقلابي واجرايي خود قبل از نمايندگي مجلس صرفنظر مي‌كنم، اما مي‌خواهم بدانم در يك كشور نماينده‌اي كه عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي است و ماموريت ومسووليت ذاتي آن تنظيم و تبيين سياستهاي داخلي و خارجي كشور است، بااين همه سوابق رجليت سياسي اش مورد ترديد قرار مي‌گيرد. اتهامي كه به ما وارد شده ، آن است كه رجل سياسي نيستيم .

نماينده تبريز افزود: من پنج تا بچه دارم ، پس براي احراز رجل بودنم همين كفايت مي‌كند.

اعلمي اظهار داشت : سياسي بودن من مشخص است ، ‪ ۲۹‬سال است در عرصه هاي مختلف سياسي تلاش كردم ، آن زمان كه برخي‌هاي پنج ريال پول مي‌گرفتند تا روضه امام حسين بخوانند من اسلحه در دست ، در دفاع از آرمانهاي انقلاب تلاش مي‌كردم ، الان متهم به آن شده‌ام كه رجل سياسي نيستم ، اما فرمانده نيروي انتظامي رجل سياسي تلقي مي‌شود، رييس سازمان تربيت بدني رجل سياسي تلقي مي‌شود و جناب عالي سكوت اختيار كرده‌ايد.

دراين هنگام تعدادي از نمايندگان به سخنان اعلمي اعتراض كردند.

اعلمي خطاب به حداد گفت : مي‌خواهم بدانم اين اقدام توهين به‌نمايندگان مجلس نيست؟ آيا درآينده هم مي‌توانيم به نمايندگي از ملت دراين مجلس در مقام تبيين و تقنين سياستهاي داخلي و خارجي سخن بگوييم.

اعلمي افزود: اگر بنده رجل سياسي نيستم ، پس جاي من دراين مجلس كجاست ؟ چه كسي مي‌خواهد در دفاع از حقوق ملت و منافع ملي فرياد بزند؟ وي تصريح كرد: آقاي حداد از شما انتظار داشتم همانطور كه دغدغه خود را معطوف به حمايت و دفاع از دونفر كرديد حداقل در جهت دفاع از حيثيت نمايندگي تلاش مي‌كرديد.

اعلمي گفت : انتظار داشتم از حيثيت و شان مجلس دفاع كنيد و اجازه ندهيد شان مجلس ملكوك شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين بخش از سخنان اعلمي نيز اعتراض برخي نمايندگان را در پي داشت كه با صداي بلند خواستار قطع ميكروفن وي از سوي حدادعادل شدند، اما رييس مجلس به اعتراض آنها توجه نكرد.

حدادعادل در پاسخ به اعلمي گفت : تذكر شما را شنيديم و از نمايندگان مجلس هم مي‌خواهم به سخنان من توجه داشته باشند.

رييس مجلس افزود: من درنامه خود به رهبر معظم انقلاب ، اسمي از كسي نبرده‌ام ، بنده درآن نامه كه درمطبوعات هم درج شده است ، توسيع دايره واجدان صلاحيت را خواستار شده‌ام، من اصولا از كسي نام نبرده‌ام.

رييس مجلس افزود: درموردآن جمله كه گفتيد كساني پول مي‌گرفتند و روضه امام حسين مي‌خواندند و شما آن زمان اسلحه به دست مي‌گرفتيد بنده عرض مي‌كنم ، اگر آن روضه‌هاي حضرت سيد الشهدا و سالار شهيدان نبود، اسلحه دست گرفتن شما و امثال شما هم به جايي نمي‌رسيد . اصلا شما به آن دليل اسلحه دست گرفتيد كه پاي روضه‌هاي امام حسين بزرگ شده بوديد.

حدادعادل افزود: ملت ما اگر از مكتب امام حسين الهام نگرفته بود، اينگونه قهرمانانه دفاع از كشور نمي‌كرديد . اين صحبت‌هاي شما ممكن است اسباب سوء تفاهم شود كه لازم است به شما تذكر بدهم . اين مسايل هست و هميشه بوده و ما هم به وظيفه خود عمل كرديم.

دراين هنگام تعدادي از نمايندگان معترض به سخنان اعلمي قصدتذكر آيين نامه‌اي داشتند كه حدادعادل مخالفت كرد.

حدادعادل خطاب به رفعت بيات نيز كه قصد داشت تذكر بدهد، گفت : مطمئن باشيد به شما وقت نمي‌دهم ، زيرا به شما اهانتي نشده است .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23120

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بحث و جدل در مجلس بر سر سخنان اکبر اعلمي در مورد رد صلاحيتش از سوي شوراي نگهبان، ايرنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005