Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 15 خرداد 1384

كروبي: بستن فضا و با چوب و چماق برخورد كردن جواب نمي‌‏دهد و ما بايد به نخبگان فرهنگي در چارچوب قانون اساسي اختيار دهيم، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

مهدي كروبي گفت: بخشي از سرخوردگي‌‏هاي جوانان به برخوردهاي بد و تحقيرآميز دستگاه‌‏ها و نهادهاي مسوول برمي‌‏گردد اما بايد بدانيم كه با برخورد خشونت‌‏آميز نمي‌‏توان مشكلات را حل كرد.

مهدي كروبي كه شنبه شب در برنامه تلويزيوني ديدگاه شبكه يك سيما شركت كرده بود، طلاق، اعتياد، افسردگي و سرخوردگي‌‏ها را از جمله ناهنجاري‌‏هاي اجتماعي دانست و گفت: در جامعه ديني همه انسان‌‏ها عزيز هستند و بايد محترم شمرده شوند، اگر ما برخورد معقول با جوان‌‏ها داشته و مشكلات و مساله اشتغال آنها را حل كنيم، مي‌‏توانيم اين نابهنجاري‌‏ها را به حداقل برسانيم.
وي در خصوص مقابله با تهاجم فرهنگي، گفت: راه مبارزه با تهاجم فرهنگي ميدان‌‏دادن به نيروهاي فرهنگي است تا محصولات فرهنگي و بومي را مطابق با سنن و آداب ديني تقويت كرده و به جامعه عرضه كنند، ما بايد نيروهاي فرهنگي خود را تشويق كرده و امكانات و تسهيلات در اختيار آنها قرار دهيم.
وي افزود: ما بايد با دشمن‌‏شناسي ابتكار عمل را در دست گرفته و خود را براي برخورد با آنها آماده كنيم، بستن فضا و با چوب و چماق برخورد كردن جواب نمي‌‏دهد و ما بايد به نخبگان فرهنگي در چارچوب قانون اساسي اختيار دهيم.
كروبي دخالت‌‏هاي دولت در امور فرهنگي را در حد آماده‌‏سازي زيرساخت‌‏ها دانست و گفت: دولت بايد تسهيلات را در اختيار نويسندگان روزنامه‌‏ها و چاپ‌‏خانه‌‏ها قرار دهد تا بتوانند با امكانات بهتري وارد عرصه فرهنگ شوند، دولت نبايد دست به سانسور بزند، من فرد اصولي و معتقد به مباني ديني و ارزش هاي نظام هستم اما معتقدم با تنگ‌‏نظري و سخت‌‏گيري نمي‌‏توان مشكلات را حل كرد.
اين كانديداي انتخابات نهمين دوره رياست‌‏جمهوري در خصوص مسائل هسته‌‏اي ايران، گفت: بايد در مقابل كشورهايي كه رابطه خوبي با ما دارند و در آنها حالت كينه‌‏توزي و عناد ديده نمي‌‏شود، به اعتمادسازي بپردازيم، آنها نبايد فكر كنند كه ما براي آنها و منطقه تهديد هستيم اما به هيچ قيمت از دستيابي به فناوري صلح‌‏آميز هسته‌‏اي صرف نظر نخواهيم كرد.
كروبي افزود: ما نبايد آمريكا را تحريك كرده و بهانه به دست آنها بدهيم، اگر هم تحت فشار قرار گرفتيم، بايد ايستادگي كنيم، ما در مسائل هسته‌‏اي با دوستان مذاكره و تعامل و با آمريكايي‌‏ها گفت‌‏وگوي مستقيم يا غيرمستقيم خواهيم داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي خاطر نشان كرد: مردم ما به خاطر كودتاي 28 مرداد 32 و سقوط دولت مصدق و تبعيد امام به تركيه به خاطر كاپيتالاسيون ذهنيت خوبي از آمريكا ندارند، ما نبايد اجازه بهانه‌‏جويي به آمريكا بدهيم و با سه اصل عزت، حكمت و مصلحت در مسائل اقتصادي و فرهنگي وارد شويم و اگر حسن نيت نشان دادند و ادبيات خود را تغيير دادند، مي‌‏توان با آنها وارد مذاكره شد.
كروبي افزود: ما نبايد به سمت درگيري و جنگ برويم، اگر آمريكايي‌‏ها عليه ما كاري نكنند و گام‌‏هاي مثبت بردارند، ما نيز استقابل مي‌‏كنيم و آنها حق ندارند در امور داخلي ما دخالت كرده و وارد حريم ما شوند.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005