شنبه 4 مهر 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار یک مقام مسئول؛ مصرف مواد مخدر در خوابگاههای دانشجویی رو به افزایش است، ندا ریحانی، خبرگزاری سینا

رییس اداره پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : شیوع استعمال انواع مواد مخدر در خوابگاههای دانشجویی به نسبت جمعیت خوابگاهها بسیار بالاتر از متوسط مصرف اینگونه مواد در جامعه است.
"محسن وزیریان " در گفت و گو با خبرنگار سینا افزود : دلیل شیوع بالای مصرف مواد مخدر در خوابگاههای دانشجویی ورود افراد در سنین جوانی، به عنوان حساس ترین سن، به محیطی جدید و جدایی از خانواده است .
وی ادامه داد : دوری از خانواده و مواجهه با مشکلات جدید در دانشجویان که از شهر خود برای تحصیل به شهر دیگری می روند ، زمینه را برای گرایش به مواد مخدر مستعد می کند.
وی تاکید کرد : آمار دقیقی از میزان استفاده از مواد مخدر در خوابگاههای دانشجویی وجود ندارد ولی آمار مربوط به چند دانشگاه شیوع بالا را نشان می دهد.
وی با بیان این که یکی از مشکلات اصلی کشور ما در مساله مواد مخدر نبود سیستم گزارش دهی اپیدمیولوژی مصرف است، اظهار داشت: نبود سیستم گزارش دهی موجب شده که اطلاعات دقیقی از میزان مصرف مواد مخدر و تغییر الگوی مصرف در گروههای مختلف جامعه وجود نداشته باشد.
وی افزود : نبود این سیستم گزارش دهی موجب شده است به آمار شفاهی در جامعه استناد می شود در حالی که ممکن است این آمار شفاهی اشتباه باشد.
وزیریان گفت : در رابطه با گرایش به مواد مخدر و الگوی مصرف در خوابگاههای دانشجویی نیز به دلیل نبود سیستم گزارش دهی نمی توان آمار دقیقی داد و چه بسا اگر این سیستم در کشور ما همانند سایر کشورهای پیشرفته وجود داشت پیش از گسترش این مشکل در خوابگاهها مشکل به راحتی حل می شد.
رییس اداره پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد مخدر تصریح کرد : به منظور کاهش مصرف مواد مخدر در خوابگاهها برنامه پیشگیری از اعتیاد در خوابگاههای دانشجویی آغاز شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد : در این طرح با برگزاری سمینار و کارگاههای آموزشی مسایل مربوط به مواد مخدر و راهکارهای پیشگیری به دانشجویان آموزش داده می شود.
به گفته وی طرح مذکور در دانشگاههای شهید بهشتی، تهران ، شیراز و علوم پزشکی ایران برای ترم اول سال تحصیلی جاری و در 40 دانشگاه علوم پزشکی در ترم دوم به اجرا در خواهد آمد.





















Copyright: gooya.com 2016