یکشنبه 9 بهمن 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نوزادانی که پدر خارجی و مادر ایرانی دارند صاحب شناسنامه می شوند، مهر

مدیرکل ثبت احوال استان تهران: نوزادانی که مادر ایرانی و پدر خارجی دارند ، چنانچه کودک در ایران متولد و پیش از رسیدن به سن 18 سالگی حداقل یکسال در ایران اقامت داشته باشد ، ایرانی محسوب و باز هم می توانند شناسنامه ایرانی بگیرند.
مدیرکل ثبت احوال استان تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری "مهر" در خصوص مواردی که قانون صدور شناسنامه برای شهروندان را ممنوع کرده است ، گفت: بر اساس ماده 1060 قانون ثبت احوال ، این سازمان موظف است برای تمامی نوزادان ایرانی اعم از اینکه در داخل یا خارج از کشور باشند ، بدون هیچ گونه استثنایی شناسنامه صادر کند.

سید احمد قشمی در مورد نوزادانی که یکی از والدین آنان خارجی باشد ، افزود: فرزند هر مرد ایرانی در هر کجای دنیا که باشد ایرانی محسوب می شود و حائز صدور شناسنامه است. ضمن آنکه خود زن نیز پس از گرفتن تابعیت می تواند شناسنامه ایرانی بگیرد.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران شرط صدور شناسنامه برای نوزادانی که پیش از تولد ، والدین آنان از هم متارکه کرده اند ، گفت : برای صدور شناسنامه چنین نوزادانی اجازه یا حضور پدر کودک هنگام صدور الزامی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




قشمی همچنین در مورد فرزندان کارکنان سفارتخانه های فعال در ایران گفت: نوزادان کارکنان خارجی ، ایرانی محسوب نشده و برای آنان شناسنامه ایرانی صادر نمی شود.

وی همچنین تصریح کرد: تمامی افرادی که تابعیت ایران گرفته باشند ، ایرانی محسوب و حائز صدور شناسنامه می شوند.





















Copyright: gooya.com 2016