دوشنبه 6 فروردین 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران، سومين مصرف کننده سيگارهای آمريکايی در جهان، آفتاب

آفتاب: اداره آمار آمريکا اعلام کرد که ايران بعد از ژاپن و عربستان، سومين مصرف کننده‌ بزرگ سيگارهای آمريکايی در جهان است. اين سازمان همچنين در گزارش خود عنوان می کند که سيگار مهم‌ترين کالای مجاز صادراتی سال‌های اخير شرکت‌های آمريکايی به ايران بوده است.


در همين حال سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرده که ايران برای شرکت‌های چند مليتی توليد سيگار به ويژه شرکت‌های دخانيات آمريکايی از اهميت زيادی برخوردار است.

اطلاعات اداره‌ آمار آمريکا نشان می‌دهد که حداقل نيمی از حدود ۱۰۰ ميليون دلار کالايی که شرکت‌های آمريکايی در سال ۲۰۰۵ به ايران صادر کرده‌اند سيگار بوده است.

اين آمار در حالی منتشر می‌شود که کاخ سفيد طی ماه‌های اخير تحريم‌های بيشتری عليه ايران وضع کرده است.

اما سيگارهای آمريکايی در فهرست تحريم های ايران قرار ندارد؛ چرا که کنگره‌ آمريکا مدت‌ها پيش دارو، مواد غذايی و محصولات کشاورزی را از فهرست تحريم‌های ايران خارج کرد، به اين ترتيب سيگار نيز در گروه مواد غذايی قرار گرفت و از فهرست تحريم‌ها خارج شد.

گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی حاکی از آن است که ايران يکی از کشورهای مورد علاقه‌ شرکت‌های دخانيات خارجی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين سازمان مدارکی را بدست آورده که نشان می‌دهد شرکت‌های دخانيات آمريکايی مانند «آر جی رينولد»همواره به ايران به عنوان يک بازار پر رونق برای محصولات خود نگاه کرده و آن‌ها را از طريق واسطه به ايران صادر کرده‌اند.

مت مايرز کارشناس صنعت دخانيات در واشنگتن می گويد: مصرف سيگار در آمريکا و بيشتر کشورهای توسعه يافته سير نزولی را طی می‌کند و شرکت‌های دخانياتی مجبورند محصولات خود را در کشورهای ديگر بفروشند. به همين علت است که ايران برای آينده‌ شرکت‌های توليد کننده‌ سيگار بسيار مهم است.





















Copyright: gooya.com 2016