جمعه 3 خرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علل اصلي مرگ در بيست سال آينده، واحد مرکزی خبر

محققان علوم پزشکي بر اساس يافته اخير خود اعلام کردند مرگ هاي ناشي از تصادفات ، سرطان و بيماري هاي قلبي ظرف بيست سال اينده بيشتر خواهد شد و اين امر ناشي از افزايش طول عمر جمعيت هاي مختلف جهان است.

سازمان بهداشت جهاني اعلام کرد با افزايش درامد کشورهاي متوسط تا سال دو هزار وسي ميلادي ، ميزان مرگ و مير ناشي از بيماري هاي غير مسري همچون بيماريهاي قلبي و سرطان و تصادفات جاده اي تا بيش از سي درصد مرگ هاي جهان را در بر مي گيرد.

در اين حال مرگ ناشي از عواملي که اکنون در کشورهاي در حال توسعه بيداد مي کنند همچون نقايص ناشي از تغذيه، مالاريا و سل کاهش خواهد يافت.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهاني به طور کلي مرگ ناشي از سرطان در سراسر جهان از هفت ميليون و چهارصد هزار نفر در سال دو هزار و چهار به يازده ميليون و هشتصد هزار نفر در سال دو هزار وسي افزايش خواهد يافت و مرگ ناشي از بيماري هاي قلبي از هفده ميليون و يکصد هزار نفر در همين مدت به بيست و سه ميليون و چهارصد هزار نفر خواهد رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مرگ هاي ناشي از تصادفات جاده اي نيز از يک ميليون و چهارصد هزار نفر در سال دو هزار و چهار ميلادي به دو ميليون چهارصد هزار نفر در سال دو هزار و سي مي رسد که بيشتر ان ناشي از افزايش شمار وسايط نقليه موتوري خواهد بود و در کشورهاي با درامد متوسط و پايين روي خواهند داد.

چهار علت عمده مرگ تا سال دو هزار و سي ميلادي شامل بيماري هاي قلبي، سکته مغزي، بيماري هاي مزمن انسدادي ريه و عفونت هاي تنفسي بخش پاييني دستگاه تنفسي همچون پنوموني يا ذات الريه خواهد بود.

مرگ ناشي از سيگار در سال دو هزار و چهار ميلادي پنج ميليون و چهارصد هزار نفر بود که اين رقم در سال دو هزار و سي ميلادي انتظار مي رود که به رقم هشت ميليون و سيصد هزار نفر برسد که هشتاد درصد اين موارد در کشورهاي در حال توسعه روي مي دهد.

هر مصرف کننده سيگار به طور متوسط پانزده سال کاهش طول عمر خواهد داشت و عادت به اين ماده خطرناک در اسيا جنوب شرقي و اروپاي مرکزي و شرقي بيشتر خواهد شد.

نزديک به دو سوم از سيگاري هاي جهان در ده کشور زیر زندگي مي کنند: بنگلادش، برزيل، چين، المان،‌ هند، اندونزي، ژاپن، روسيه، ترکيه و امريکا.

همچنين برآورد ها نشان مي دهد مرگ ناشي از ايدز که در سال دو هزار و هشت ميلادي دو ميليون و دويست هزار نفر تخمين زده مي شود تا سال دو هزار و دوازده ميلادي به دو ميليون و چهارصد هزار نفر خواهد رسيد.





















Copyright: gooya.com 2016