یکشنبه 3 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش بی سابقه نگهداری از "ايگوآنا و کروکوديل" بعد از "مرد هزار چهره"، مهر


خبرگزاری مهر - گروه اجتماعی: نگهداری از سوسمارهای درختی " ايگوآنا " و " کروکوديل ها"به عنوان حيوان خانگی، در ميان طبقات مرفه تهران بطور بی سابقه ای رواج يافته است.
دکتر آرش مقدمی متخصص و مشاور دامپزشکی در اين زمينه به خبرنگار مهر می گويد: بعد از پخش سريال تلويزيونی " مرد هزار چهره " با هنر آفرينی مهران مديری فروش اين جانور به شدت افزايش يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در قسمتهای پايانی سريال " مرد هزار چهره " عليرضا خمسه هنرپيشه نقش پدرخوانده گروه مافيايی اين سريال به همراه خود يک سوسمار " ايگوآنا " داشت که به عنوان نمادی از ترسناک بودن و نافذ بودن او در سريال تلقی می گرديد.

سوسمار درختی " ايگوآنا " بيش از دو دهه است که در کشورهای پيشرفته و صنعتی به جرگه حيوانات خانگی پيوسته است. اخيراً اين حيوان از ديگر کشور ها منجمله از امريکای جنوبی به کشور ما نيز راه يافته است.

به گفته اين متخصص ، ايگوانا سوسمار گياه خوار و بی آزاری است که طول بدن آن طی مدت دو تا سه سال به دو متر خواهد رسيد و دائماً رنگ خود را با محيط اطرافش هماهنگ می کند. اين حيوان نياز به حوضچه ای دارد که حداقل ۳۰ تا ۴۰ سانتيمتر عمق داشته باشد و ابعاد اين حوضچه بايد متناسب با طول بدن حيوان باشد .

علاوه بر آن ايگوانا بايد همه روزه خود را بر روی تنه ای از درخت بالا بکشد. به همين خاطر خريداران اين حيوان مجبورند که همراه آن اقدام به خريد درخت های طبيعی يا مصنوعی کنند.

بررسی های خبرنگار اجتماعی مهر نشان می دهد که نوع نوزاد ايگوانا در بازار با قيمت ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان و نوع بالغ آن با قيمتی حتی بالاتر از يک ميليون تومان خريد و فروش می شود.

خريداران اين حيوان بايد حتماً نوع آن را از پيش سفارش داده باشند و نمی توان بصورت حضوری اين حيوان را در بازار خريداری کرد.

مدير يکی از کلينيکهای تهران در گفتگو با مهر می گويد: علاوه بر ايگوانا اخيراً تقاضا برای خريد "کروکوديل" در ميان برخی از خانواده های مرفه تهرانی افزايش يافته است.

پيمان غفاری می افزايد: در حال حاضر برخی از خانواده های مرفه تهرانی بطور محدود در خانه های از " کروکوديل " نگهداری می کنند.

برخی از کارشناسان اجتماعی معتقدند به دليل افزايش برخوردهای انتظامی با موضوع نگهداری و حمل حيواناتی نظير سگ، گرايش خانواده ها به نگهداری حيواناتی نظير کروکوديل، ايگوآنا، خرگوش ، سنجاب و ساير جوندگان به شدت افزايش يافته است!

با اين حال بررسی های خبرنگار اجتماعی مهر حاکی از آن است که سگ و گربه همچنان در صدر پر فروشترين حيوانات خانگی به عده ای از شهروندان قرار دارند. خريد و نگهداری سگ در ميان مردها بيش از زن ها و خريد و نگهداری گربه در ميان زنان تقاضای بيشتری دارد.

گزارش: نرگس رضائی





















Copyright: gooya.com 2016