چهارشنبه 13 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"دنيای تصوير" دوباره با مشی سابق منتشر می شود، بی بی سی

دادگاهی در تهران تصميم هیأت نظارت بر مطبوعات را مبنی بر لغو امتياز مجله سينمايی 'دنيای تصوير' باطل کرده است.

علی معلم، مدير مسئول و صاحب امتياز اين نشريه اعلام کرده که حکم شعبه ۲۷ دادگاه حقوقی مجتمع قضايی شهيد بهشتی اخيرا به او ابلاغ شده و انتشار مجله 'دنيای تصوير' از نيمه دی ماه دوباره آغاز خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




آقای معلم درباره دلايل لغو امتياز اين مجله توسط هیأت نظارت بر مطبوعات، به بی بی سی فارسی گفت: آنها مسائلی را درباره برخی مطالب و عکس های مجله مطرح می کردند که محکمه پسند نبود و دادگاه هم ادله آنها را برای اين لغو امتياز کافی ندانست.

به گفته او 'تبليغ سينمای غرب' و 'استفاده از تصاوير نامناسب' از جمله دلايل مطرح شده توسط هیأت نظارت، برای لغو امتياز 'دنيای تصوير' بوده است.

آقای معلم در پاسخ به اين پرسش که آيا اتهامات مطرح شده عليه 'دنيای تصوير' باعث تغيير روش مجله در دوره جديد انتشار خواهد شد؟ گفت: گمان نمی کنم. ما در گذشته هم چهار بار به دادگاه رفته بوديم که يک بار با حضور هیأت منصفه محاکمه شديم و موارد اتهامی در آن پرونده هم شبيه همين نکات بود.

به گفته او در آن محاکمه هیأت منصفه مطبوعات رأی بر برائت نشريه داد، 'بنابراين تصور نمی کنم ملزم به رعايت چيزی باشيم که از نظر قانونی وظيفه ای بر مطبوعات حاکم نمی کند'.

آقای معلم افزود: به هر حال هر نشريه ای ممکن است در طول انتشارش اشتباهاتی داشته باشد، ولی اين لغزش ها، قاعده مجله را تشکيل نمی دادند.

توقف نه ماهه

'دنيای تصوير' اواخر اسفندماه گذشته به همراه چند نشريه ديگر، از جمله مجلات 'هفت' و 'شوکا' توسط هیأت نظارت بر مطبوعات لغو امتياز شد.

به اين ترتيب انتشار مجله 'دنيای تصوير' در اثر تصميم هیأت نظارت حدود نه ماه متوقف شد که دشواری هايی برای دست اندرکاران آن ايجاد کرده است.

مدير مسئول اين مجله درباره خسارات ناشی از اين توقف می گويد: تخمينی از ميزان خسارت ندارم، ولی می دانيد که به راه انداختن دوباره يک نشريه کاری دشوار است. به علاوه اينکه در طول اين نه ماه خيلی از همکاران ما بيکار شدند.

او می گويد: مسائل می توانست به شکل ديگری مطرح و حل شود و لازم نبود بدترين حکمی را که می توان درمورد يک نشريه صادر کرد، همان ابتدا بدون هيچ توضيحی صادر کنند.





















Copyright: gooya.com 2016