جمعه 29 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای بریتانیا در تهران شعبه می‌زند؟، بی‌بی‌سی

شرکت «دبنهامز» که در قالب 147 فروشگاه زنجیره‌ای در بریتانیا یکی از بزرگترین فروشگاه‌ها در این کشور محسوب می‌شود، به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد شعبه‌ای در تهران برای فروش پوشاک مردانه، زنانه و بچه‌گانه تاسیس کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، البته این فروشگاه علاوه بر پوشاک، به عرضه محصولات الکتریکی و لوازم خانگی هم می‌پردازد. اما طبق اعلام فرنسیس مک اولی، مدیر بین المللی این شرکت، فعلا قرار است فعالیت این شرکت در ایران، تنها در حوزه پوشاک انجام شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این شرکت با بهره گرفتن از بعضی از طراحان لباس از جمله جسپر کورنان و جان ریچموند، خود به تولید پوشاک هم اشتغال دارد.

مذاکرات برای آغاز فعالیت‌های این شرکت در ایران از یک سال پیش آغاز شد، و قرار است در اوایل سال 2009 نخستین شعبه این فروشگاه در 3 طبقه و در خیابان میرداماد تهران، که یکی از مراکز اصلی تجاری در پایتخت محسوب می‌شود، آغاز به کار کند.

مسئولان فروشگاه زنجیره‌ای «دبنهامز» قصد دارند دست کم دو فروشگاه دیگر هم در سایر نقاط ایران راه‌اندازی کنند.

بر اساس این طرح یک شرکت تجاری ایرانی موفق شده است نمایندگی انحصاری این شرکت در ایران را بدست آورد، و برخلاف قراردادهای مشابه که دامنه محدودی از پوشاک به کشورهای خارج از بریتانیا ارسال می‌شود، در این قرارداد محصولات کامل پوشاک «دبنهامز» در ایران عرضه خواهد شد.

آنطور که آقای مک اولی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «سان» اعلام کرده، برخلاف توقع او زنان در ایران از سر تا برقع بر تن ندارند و بسیاری از زنان جوان تر، تنها روسری بر سر می‌کنند. او می‌گوید که ایران یکی از دوست داشتنی ترین کشورهایی است که او تا به حال به آن سفر کرده است.

او در ادامه می‌افزاید که توقع آنها از نوع بازار پوشاک در ایران چیزی مشابه بازار سایر کشورهای خاورمیانه است.

با وجودی که ایران همواره حساسیت‌های زیادی در خصوص نوع پوشش شهروندان و به خصوص جوانان ایرانی نشان داده است، اما تولید کنندگان پوشاک خارجی در چند سال اخیر تلاش مضاعفی را برای ورود به بازار نه چندان پر رقابت پوشاک در این کشور آغاز کرده اند.

پیش از این شرکت ایتالیایی بنتون و شرکت اسپانیایی مانگو هم از تصمیم خود مبنی بر ورود به بازار پوشاک ایران خبر داده بودند.

البته 2 سال پیش سفر «لوسیانو بنتون» مدیر این شرکت به ایران، با واکنش‌های متفاوتی در میان مسئولان ایرانی از جمله عده‌ای از نمایندگان مجلس مواجه شد. اما در نهایت این شرکت موفق شد مجوز فعالیت در ایران را کسب کند، و اکنون با چند شعبه رسماً در ایران به فروش تولیدات خود می‌پردازد.





















Copyright: gooya.com 2016