یکشنبه 8 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتشار فیلمهای سمیرا مخملباف توسط شبکهNDTV + صدمین جایزه بین المللی خانواده مخملباف، مخملباف دات کام

شبکه تلویزیونی NDTV همزمان با اتمام فستیوال کرالا اعلام کرد که فیلمهای تخته سیاه ،پنج عصر و نیز جدید ترین ساخته سمیرا مخملباف فیلم اسب دوپا را به صورت DVD در هند پخش خواهد نمود.

از سمیرا مخملباف که به عنوان داور بخش بین المللی سیزدهمین دوره فستیوال بین المللی کرالا در هند خضور یافته بود سه فیلم یاد شده در بخش استادان معاصر به نمایش در آمد، و برنامه بزرگداشت وی که با نمایش فیلم تخته سیاه و باحضور وزیر فرهنگ کرالا آغاز به کار کرد تاروز پایانی فستیوال ادامه داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




همچنین فستیوال بین المللی زنان در آلمان اعلام کرد ورکشاپ سمیرا مخملباف در آن فستیوال را به صورت یک بسته آموزشی شامل سه دی وی دی آماده کرده که به همراه پشت صحنه فیلم اسب دوپا و نحوه کارگردانی آن جهت تدریس به دانشجوبان رشته سینما، در اختیار دانشگاه توبینگن قرار خواهد داد.

samira-makhmalbaf-ndtv.jpg
گفتنی است اسب دوپا آخرین ساخته سمیرا مخملباف تاکنون در فستیوالهای تورتنو ، سن سباستین، مونترال، گنت دربلژیک، فستیوال فیلم های خاورمیانه، فستیوال دنیای زنان در آلمان، سائوپائولو در برزیل، پوسان، AFI در آمریکا، فستیوال فیلمای آسیایی در رم، فستیوال استونی و فستیوال کرالا در هند به نمایش در آمده است .

*****
صدمین جایزه بین المللی خانواده مخملباف

جشنواره بین المللی وزول در فرانسه در روز دهم فوریه 2009 ضمن برنامه بزرگداشت و نمایش 18 فیلم از خانه فیلم مخملباف جایزه دوچرخه طلایی را به خاطر خلق آثار سینمایی ارزنده بشری به محسن مخملباف اهدا خواهد کرد.این جایزه صدمین جایزه بین المللی است که به خانواده مخملباف تعلق می گیرد.

از بین 3 فستیوال برتر جهان خانواده مخملباف (چهار جایزه از جشنواره کن) و (ده جایزه از جشنواره ونیز) و ( سه جایزه از جشنواره برلین) دریافت کرده اند.

اهدا کنندگان این جوایز 24 کشور زیر بوده اند:
فرانسه، انگلیس، امریکا، اسپانیا، ایتالیا، اتریش، کانادا، سویس، ژاپن، هند، کره جنوبی، نروژ، چکسلواکی، سنگاپور، یونان، اوکراین، ارمنستان، مراکش، آرژانتین، لهستان، برزیل، ترکیه و بلژیک .

makhmalbaf-100th-award.jpg
علاوه برجوایز فوق:
روزنامه گاردین دو سال پیاپی سمیرا مخملباف را به عنوان یکی از چهل فیلم ساز برتر جهان انتخاب کرده است.

تایمز فیلم سفر قندهار را به عنوان یکی از صد فیلم برتر تاریخ سینمای جهان و فیلم گبه را به عنوان یکی از ده فیلم برتر دهه نود برگزیده است.

هم چنین روسای جشنواره های سراسر جهان فیلم نون و گلدون را به عنوان یکی از ده فیلم برتر نمایش داده شده در جشنواره های جهانی دهه نود برگزیده اند.

صدمین جایزه خانواده مخملباف طبق سنت همیشگی این خانواده به موزه سینمای ایران اهدا خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016