جمعه 13 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده نيروی انتظامی: آمار برخي نهادهاي غيردولتي درباره فساد جوانان را قبول ندارم، ايسنا

فرمانده نيروي انتظامي گفت: به عنوان مسوولي كه در اين حوزه مشغول كار است، آمارهايي كه در رابطه با فساد جوانان از طريق برخي سازمان‌ها و نهادهاي غيردولتي ارائه مي‌شود، را قبول ندارم.

به گزارش خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اسماعيل احمدي مقدم در اجلاس روساي بهزيستي سراسر كشور بهزيستي در 30 سالگي انقلاب اسلامي كه امروز در محل مجلس سابق برگزار شد، با اشاره به تبعات سياست‌هاي اجرا شده در زندان‌ها، تصريح كرد: زندان، فرد مولد را به فردي مصرف‌كننده تبديل مي‌كند كه در اين رابطه قوانين بايد اصلاح شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي با اظهار تاسف از دنياي اومانيسم امروزي كه بيشتر به جنبه‌هاي مادي زندگي مي‌انديشد و از معنويات آن غافل شده است، عنوان كرد: ما نيز با يك تاخر در برخورد با پيامدهاي ناشي از تحول زندگي مادي بشر مواجه هستيم.

فرمانده نيروي انتظامي، ضمن اشاره به اين كه به جاي آن كه انسان مالك ابزار مادي باشد، عمله اين ابزارها شده و آينده خود را به اقساط و ليزينگ براي رسيدن به رفاه و تجملي ظاهري فروخته است، به طرح ازدواج‌هاي نيمه‌مستقل اشاره كرد و افزود: به دليل انتظارات موجود، ازدواج‌ها با تاخير صورت مي‌گيرد كه در حال حاضر برنامه‌هايي همچون ازدواج‌هاي نيمه‌مستقل كه هر يك از زوج‌ها تحت چتر حمايت پدر خود قرار دارند، مطرح است، تا بدين وسيله از وضعيت كنوني عبور كنيم.

احمدي مقدم با اشاره به دوستي‌هاي خياباني كه بعضا منجر به ازدواج مي‌شود، ازدواج‌هاي ناپايدار بخش عمده‌اي از زنان خياباني را ناشي از ازدواج‌هاي رويايي شكست‌خورده‌ دانست كه پس از طلاق از همسر خود در مسيرهاي ديگري قرار گرفته‌اند.

وي در ادامه با بيان اين كه اگر روزي بيماري‌هاي عفوني به عنوان عامل مرگ و مير بشر به شمار مي‌رفت، امروزه مشكلات روحي رواني، معلوليت‌هاي جسمي ناشي از تصادفات و ناباروري از عمده مشكلات پيش روي انسان‌هاست، با مشابه دانستن كار سازمان بهزيستي و نيروي انتظامي، تصريح كرد: اين سازمان‌ها زماني كه فردي معلول مي‌شود، از آن حمايت مي‌كنند، لذا ظاهر امر اين گونه است كه ما سازمان‌هايي معلول‌گرا بوده كه با سرريزهاي جامعه روبرو هستيم.

فرمانده نيروي انتظامي افزود: بنابراين بايد در حوزه پيشگيري، برنامه‌ريزي‌هاي لازم ارائه شود و براي كنترل آسيب‌هاي اجتماعي از تجربيات ساير كشورها نيز استفاده كنيم.

احمدي مقدم با اشاره به لايحه هدفمندكردن يارانه‌ها، آن را اقدامي مناسب خواند كه بايد وزن حوزه‌هاي حمايتي و تامين اجتماعي در آن افزايش يابد.

وي خاطر نشان كرد: در كشور ما با استفاده از يارانه‌هاي كه اين قدر بي‌هدف توزيع مي‌شوند، مي‌توان مشكلات بسياري از معلولان، سالمندان و آسيب‌ديدگان را با رويكرد توانمندسازي رفع كرد.

به گزارش ايسنا، وي در ادامه اين مراسم ديدگاه نيروي انتظامي به سازمان بهزيستي را اين گونه بيان كرد: معتقديم بايد جامعه را درگير مشكلات كنيم، چرا كه يكي از اشكالات جوامع ارگانيك، كم رنگ شدن تعاون و همكاري است كه بايد تلاش كرد، گروه‌هاي خير با انگيزه‌تر عمل كنند.

فرمانده نيروي انتظامي خطاب به سازمان بهزيستي در امر ساماندهي معتادان، متكديان، دختران فراري و زنان خياباني، توضيح داد: چنان چه ساماندهي اين افراد فراموش شود، همان مشكلي را كه با دستگاه قضايي داريم، تكرار مي‌شود، چرا كه مردم مي‌گويند، شما اين افراد را دستگير مي‌كنيد، اما فردا در خيابان‌ها رها هستند.

احمدي مقدم تاكيد كرد: ما به دنبال حل معضلات اجتماعي هستيم وگرنه دستگيري بيشتر مجرمان هنر نيست.





















Copyright: gooya.com 2016